اجازە افزایش قیمت خودرو باعث التهاب بازار می شود

دوشنبه 15 دی 99 ساعت 12:17
اجازە افزایش قیمت خودرو باعث التهاب بازار می شود

نمایندە مردم سنندج، دیواندرە و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش قیمت خودروها گفت: تصمیمات این چنینی فقط به نفع خودروسازان بوده و باعث التهاب بازار می شود چون با گران شدن خودرو در کارخانه، بهای چهارچرخ ها در بازار متناسب با آن رشد می کند.

محسن فتحی در مجلس اظهار کرد: هرچند دلیل شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو رشد هزینه های تولید است اما باید توجه کرد با وجود کاهش نرخ ارز از ۳۱ هزار تومان به حدود ۲۵ هزار تومان و کاهش بهای فولاد در ماه اخیر این شورا نه تنها خودروسازان را ملزم به کاهش قیمت نکرد بلکه در تصمیم روز گذشته خود اجازه گرانی چندباره چهارچرخ ها را صادر کرد.

فتحی با انتقاد از فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون شورای رقابت در چندین مرحله به خودروسازان اجازه افزیش قیمت داد و بهانه این گرانی را هم رشد هزینه های تولید، نرخ ارز و زیان‌ده بودن تولید خودرو برای خودروسازان دانست.

وی اضافه کرد: تصمیمات این چنینی فقط به نفع خودروسازان بوده و باعث التهاب بازار می شود چون با گران شدن خودرو در کارخانه، بهای چهارچرخ ها در بازار متناسب با آن رشد می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است که شورای رقابت باید در خصوص فرمول قیمت گذاری خودرو تجدید نظر کند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar