بهتر است متقاضیان، خرید خود را به تعویق بیاندازند

بروزرسانی در: شنبه 25 اسفند 97 ساعت 18:22
بهتر است متقاضیان، خرید خود را به تعویق بیاندازند

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: با توجه به حباب ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو، بهتر است متقاضیان، خرید خود را به تعویق بیاندازند.

محمدرضا نجفی منش همچنین توصیه کرد اگر افرادی برای کسب سود قصد خرید خودرو دارند، از خرید منصرف شوند، چون پیش بینی می‌شود قیمت‌ها نزولی شود.

وی بیان کرد: این روزها و با تزریق چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی به قطعه سازان، تعداد تولید خودروها افزایش یافته و ۲ خودروساز بزرگ و دیگر خودروسازان در مجموع روزانه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید دارند.

این مقام صنفی اظهار کرد: تا روز پنجشنبه هفته اخیر (۲۳ اسفند ماه) نزدیک به ۹۰ درصد این مبلغ به حساب قطعه سازان واریز شد.

بعد از اینکه چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ۲ گروه بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد، عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در گروه‌های خودروساز شروع و مقرر شد بانک‌ها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.

در این زمینه، قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان در ۲ بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود.

نجفی منش در ادامه با ذکر اینکه ظرفیت تولید بیش از این رقم هم وجود دارد، یادآوری کرد: برای سال ۹۸ تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بهتر است متقاضیان، خرید خود را به تعویق بیاندازند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
بهمن
مهمان

سلام.از کجا معلوم که دوباره خودرو گران نشه