احتمال افزایش قیمت خودروهای دوگانه‌سوز

یکشنبه 29 دی 98 ساعت 11:19
احتمال افزایش قیمت خودروهای دوگانه‌سوز

آنچه از وضعیت اقتصاد کلان مشخص است قیمت خودرو در بلند مدت گران می‌شود؛ این در حالی است که قیمت خودرو در کوتاه مدت به وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور بستگی دارد.

این روزها وضعیت بازار خودرو هم خوش نیست. طبق آنچه که فعالان بازار می‌گویند به علت نوسان روزانه قیمت خودرو فعلاً خبری هم از تقاضا برای خرید خودرو مشاهده نمی‌شود.

براساس ارزیابی‌های انجام شده گرانی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی دنا پلاس توربو (تیپ ۲)، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پژو پارس اتوماتیک (با رینگ) و یک میلیون و ۲۰۰هزار تومانی وانت آریسان از مهمترین تغییرات بازار خودرو در دیروز نسبت به جمعه گذشته است.

نوسان ادامه‌دار قیمت خودرو

در همین حال یک کارشناس خودرو در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت خودرو تا پایان این هفته دوباره گران خواهد شد؟ گفت: با بررسی بازار خودرو به نظر می‌رسد که قیمت انواع خودرو در نوسان است؛ دلیل تلاطم قیمت‌ها در بازار خودرو ناشی از میزان تورم در کالاهاست. تا زمانی که روند تورم در کشور صعودی باشد قیمت تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو گران خواهد شد.

فربد زاوه افزود: این روزها شاهد نوسان روزانه قیمت خودرو هستیم. البته حباب دو تا سه میلیونی قیمت خودروها در بازار هم نشات گرفته از شرایط خودروسازان و همچنین میزان تقاضا در داخل کشور است. چنانچه خودروسازان بتوانند به موقع خودروها را به مردم عرضه کنند نوسان قیمت خودرو هم کمتر خواهد شد؛ این در حالی است که با افزایش قیمت بنزین تقاضا در بازار برای خرید خودروهای دو گانه بیشتر شده و همین موضوع موجب شده که قیمت خودروهایی مانند وانت پراید یا پژو پارس در بازار گران شود.

او با اشاره به قیمت خودرو در بلندمدت اظهار کرد: آنچه از وضعیت اقتصاد کلان مشخص است قیمت خودرو در بلندمدت گران می‌شود؛ این در حالی است که قیمت خودرو در کوتاه‌مدت به وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور بستگی دارد. فعلاً نمی‌توان در کوتاه مدت در حوزه خودرو پیش‌بینی دقیقی داشت و برای این موضوع باید منتظر عملکرد روزانه خودروسازان باشیم.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar