ادامه رکود در بازار خودرو شهریور ۱۴۰۲

دوشنبه 27 شهریور 02 ساعت 11:42
ادامه رکود در بازار خودرو شهریور 1402

بررسی بازار خودرو طی یک هفته گذشته نشان از ثبات قیمت بیشتر محصولات و افزایش قیمت در مورد برخی محصولات دارد. به نظر می‌رسد رکود و نبود معامله در بازار یکی از دلایل این ثبات قیمت است.

برای بررسی بازار خودرو تغییرات قیمت ۱۸ محصول پرطرفدار داخلی و مونتاژی را در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۶ شهریورماه رصد شده است. از بین ۱۸ محصول ۱۱ خودرو با ثبات کامل قیمت و هفت محصول با رشد بها در بازار مواجه بوده‌اند. از بین خودروهای داخلی تنها پژو ۲۰۶ ساخت سال ۱۴۰۱ بود که در این بازه زمانی با تغییرات قیمت مواجه بوده است. این محصول که ۱۹ شهریور ۴۶۰میلیون خرید و فروش می‌شد، روز گذشته ۴۶۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تا پنج‌میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کند.

در میان خودروهای مونتاژی نیز شش محصول بین ۵ تا ۳۰میلیون تومان رشد قیمت داشتند که کمترین آن مربوط به MVM X22 با پنج‌میلیون رشد بها و بیشترین مربوط به جک S3 اتوماتیک و لاماری ایما هرکدام با ۳۰میلیون تومان افزایش قیمت است. شاید بتوان مهم‌ترین دلیل ثبات قیمت طی هفته اخیر را به رکود بازار نسبت داد.

ادامه رکود در بازار خودرو شهریور 1402

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران، نیز روز گذشته با تاکید بر اینکه «معاملات خودرو همچنان در نقطه صفر قرار دارد و خریداری در بازار وجود ندارد» عامل رشد قیمت برخی از محصولات را نیز معرفی کرد.

وی در این رابطه گفت: «برخی از خودرو‌های داخلی و خارجی با افزایش قیمت مواجه شده‌اند که این افزایش قیمت بر اثر کاهش عرضه بوده است.»

دنیای اقتصاد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar