اعلام قیمت هایما ۷X ایران خودرو در بازار / آذر ۱۴۰۲

بروزرسانی در: شنبه 11 آذر 02 ساعت 13:09
اعلام قیمت هایما 7X ایران خودرو در بازار / آذر 1402

بروزرسانی ۱۱ آذر ۱۴۰۲: از ماه گذشته گروه صنعتی ایران‌ خودرو تحویل نخستین مرحله خودرو هایما ۷X را به صورت حضوری و غیرحضوری به مشتریان آغاز کرده است.

 به منظور توسعه سبد محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو و با هدف افزایش رضایت مشتریان، پس از دریافت تاییدیه های نهایی و قیمت گذاری توسط شورای رقابت، تحویل اولین مرحله خودرو هایما ۷X به مشتریان آغاز شد.

ایران خودرو در بازه زمانی هفت روزه، بیش از ۱۰۰ دستگاه از این محصول را به صورت حضوری و غیر حضوری در اختیار مشتریان قرار داده است.

خودرو هایما ۷X به عنوان اولین خودروی هفت نفره گروه صنعتی در کلاس MPV در سایت خراسان با ۲۰ درصد ظرفیت داخلی سازی به تولید رسیده است.

این محصول یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار ایران است که موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین CNCAP شده است؛ از سایر ویژگی های این خودرو می‌توان به دارا بودن شش کیسه ایمنی هوا، سیستم هشدار یادآور حضور کودک در خودرو، دوربین دید ۳۶۰ درجه، دوربین نظارت بر سرنشینان داخل خودرو، قابلیت فرمان پذیری صوتی برای سرنشینان جلو، در برقی صندوق عقب، سیستم رانندگی خودران و سیستم کمکی پارک اشاره کرد.

بازار ایران نشان داده است که خودروهایی در این سگمنت طرفداران چندانی ندارند و به همین دلیل باید گفت که این محصولات در بازار کشورمان شکست خورده هستند.

این خودرو در ابتدای ورود به بازار (۲۳ آبان) حدود ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت داشت که تنها در مدت دو هفته این خودرو ۲۰۰ میلیون تومان ریزش داشته و هم اکنون در محدوده ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان هم بدون مشتری مانده است.

قیمت شرکتی این خودرو حدود ۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان است که احتمالا ثبت نام آن طی هفته جاری بصورت آزاد و بدون محدودیت آغاز شود.

بروزرسانی ۲۴ آبان ۱۴۰۲: از روز گذشته تحویل ون ۷ نفره هایما ۷ایکس شرکت ایران خودرو به مشتریان این شرکت آغاز شده و قیمت این محصول در بازار از سوی فروشندگان اعلام شده است.

این خودرو در ۳ رنگ سفید، مشکی و خاکستری در حال تحویل به مشتریان می باشد.

شورای رقابت در تاریخ سوم آبانماه، قیمت کارخانه‌ای هایما ۷X را ۱.۴۸۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان اعلام کرد. سپس شرکت ایران خودرو نیز در تاریخ ۹ آبانماه، به مشتریانی که حواله هایما اس۵ و اس۷ را در اختیار داشتند پیشنهاد داد که این خود را جایگزین کنند.

این ون هفت نفره به پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی نسل جدید GDI توربوشارژ مجهز شده که ۱۹۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این خودرو در زمان انتشار این خبر، در بازار تهران بین ۱.۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان قیمتگذاری می‌شود.

 

بروزرسانی ۱۳ آبان ۱۴۰۲: شرکت ایران خودرو صبح امروز شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی قیمت خودرو جدید هایما ۷ایکس این شرکت را اطلاع رسانی کرد.

اعلام قیمت هایما 7X ایران خودرو / آبان 1402

بروزرسانی ۳ آبان ۱۴۰۲: قیمت خودروی هایما  ۷X محصول ایران‌خودرو بر اساس مصوبه ۶۱۴ شورای رقابت مصوب شد.

پس از بررسی پیشنهاد کارگروه خودرو قیمت محاسبه شده خودروی هایما  ۷X ،  اعلامی توسط سازمان حمایت با اکثریت آراء حاضرین تصویب شد و بر این اساس قیمت فروش محاسباتی درب کارخانه این خودرو ۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و‌ ۴۵۲ هزار و ۲۹۹ تومان تعییین شده است.

قیمت نهایی این محصول حدود ۱.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان خواهد بود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar