بازار داغ خرید و فروش وانت!

بروزرسانی در: پنج شنبه 14 آذر 98 ساعت 14:30
بازار داغ خرید و فروش وانت!

بررسی‌ها نشان می‌دهد با اعلام سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین آزاد به قیمت سه هزار تومان در هر لیتر بازار خرید وانت داغ شده است.

بالاتر بودن سهمیه بنزنی وانت از یک طرف و افزایش احتمال تغییر این سهمیه و بالاتر رفتن آن از طرف دیگر موجب شده است تقاضای متعارف و معمول به سمت وانت متوجه شود.

سهمیه بنزین وانت‌ها امروز هم با افزایش مواجه شد . سخنگوی ستاد تنظیم بازار در این مورد گفته است: در نشست اخیرستاد تنظیم بازار هم مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد سهمیه خودروهای وانت پرمصرف از ۳۰۰ به ۴۰۰ لیتر و کم مصرف‌ترها از ۲۰۰ به ۳۰۰ لیتر افزایش یافته که امروز اجرا می‌شود.

پیش از این سهمیه وانت کم مصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر در ماه تعیین شده بود. سهمیه وانت کم مصرف دو گانه سوز هم ۶۰ لیتر در ماه بودو وانت پرمصرف بنزینی سهمیه‌ای برابر با ۳۰۰ لیتر و وانت پرمصرف دو گانه سوز سهمیه‌ای برابر با ۱۲۰ لیتر دریافت می‌کرد.

قیمت انواع وانت در بازار تغییری شگرف را هم اکنون تجربه کرده است به صورتی که وانت آریسان با افزایش حدود بیست میلیون تومانی قیمت در کمتر از یک ماه، حالا به قیمت ۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فایل می‌شود. این خودرو از نخستین روزهای سهمیه بندی به ۷۰ میلیون تومان رسیده بود. در عین حال سایپا ۱۵۱ که پیش‌تر ۴۴ میلیون تومان معامله می‌شد، اکنون نزدیک به ۵۲ میلیون تومان رسیده است. امروز این خودرو در بازار به قیمت ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فایل آگهی شده است. این قیمت نسبت به قیمت اوایل هفته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالاتر است.

بر این اساس قیمت وانت زامیاد دوگانه سوز هم با افزایش دویست هزار تومانی قیمت از ۷۸ میلیون و ۸۰۰ عزار تومان به ۷۹ میلیون تومان رسید.

قیمت وانت زامیاد دوگانه سوز ساده هم از ۸۵ میلیون و پانصد هزار تومان در ابتدای هفته به ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم اکنون رسیده است. این دو خودرو البته نسبت به ماه پیش افزایشی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان را تجربه کرده‌اند.

خبرآنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar