دلایل گرانی خودرو از زبان نماینده مجلس

دوشنبه 9 دی 98 ساعت 11:46
دلایل گرانی خودرو از زبان نماینده مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس رشد نرخ ارز، فعالیت سوداگران و افزایش قیمت بنزین را از جمله دلایل گرانی خودرو در هفته‌های گذشته برشمرد.

سید جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص علل افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته، گفت: از آنجایی که نقدینگی موجود در جامعه به درستی مدیریت نشد، بخش زیادی از این نقدینگی به سمت بازار خودرو روانه شد در نتیجه قیمت آنها افزایش یافت از طرف دیگر حضور و فعالیت مافیای خودرو در بی ثباتی بازار چارچرخ ها تأثیر به سزایی دارد به گونه‌ای که سوداگران به راحتی می‌توانند با تبلیغات صوری در فضای مجازی قیمت سازی کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: گرانی بنزین و افزایش نرخ ارز باعث شده است که بازار خودرو تا حدودی دچار نوسان قیمتی شده و بهای خودروهای تولیدی افزایش یابد.

سوداگران با قیمت‌سازی در بازار خودرو به دنبال افزایش ثروت خود هستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: طلا، سکه، ارز و خودرو بازارهایی هستند که مافیاهای اقتصادی با ایجاد التهاب و نوسان در تلاش‌اند ثروت و اندوخته‌های خود را بادکنکی افزایش دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: با پرداخت یارانه معیشتی به مردم نقدینگی موجود در جامعه افزایش می‌یابد در نتیجه می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نه چندان دور این نقدینگی به سمت بازارهایی مثل خودرو روانه شده و گرانی دوباره آنها را رقم زند.

ضرورت اختصاص ۳۰ درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به تولید

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بهتر بود دولت به جای پرداخت یارانه نقدینگی، از این اعتبار برای اشتغالزایی و کمک به واحدهای تولیدی استفاده می‌کرد تا چرخ اقتصاد بهتر بچرخد زیرا براساس قانون باید ۳۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها در اختیار تولید قرار گیرد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar