رحمانی دلایل افزایش قیمت خودرو را شفاف سازی کند

بروزرسانی در: چهارشنبه 8 خرداد 98 ساعت 21:31
رحمانی دلایل افزایش قیمت خودرو را شفاف سازی کند

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل قزوین گفت: وزیر صنعت دلایل گرانی خودرو را شفاف‌سازی کند.

مهدی اسلامی، با ذکر اینکه قیمت خودروی پراید بیش از ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و این نشان از دست‌های پشت پرده دارد، اظهار کرد: هم اکنون بازار خودرو راکد است و نمایشگاه‌داران نسبت به این موضوع گله دارند، گروه‌های خودروساز و دست‌های پشت پرده مقصر اصلی مشکلات در بازار خودرو هستند و از آن سود می‌برند.

وی با ذکر اینکه هم اکنون مردم در این بازار متضرر می‌شوند، تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه دستور برخورد با اخلال‌گران بازار مسکن و بعضی بازارهای دیگر را داده‌اند و باید با اخلالگران بازار خودرو هم برخورد شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل قزوین، یادآوری کرد: شورای رقابت باید قیمت مصوب خودرو را اعلام کند ولی بعضی افراد نمی‌توانند با صراحت صحبت کنند، به همین علت وزیر صنعت باید دلایل گرانی خودرو را شفاف‌سازی کند.

اسلامی در ادامه با اشاره به حواله خودرو، اظهار کرد: اکثر حواله‌ها به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد و اگر مسئولان ثبت ‌نام را به اتحادیه‌ها واگذار کند، دست دلالان کوتاه خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل قزوین یادآوری کرد: گاهی خودروسازان قیمت خودرو را به مقدار ناچیز کاهش می‌دهند اما پس از آن، در مدت کوتاهی به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: با بررسی سایت تعویض پلاک معلوم خواهد شد که چه میزان احتکار انجام ‌شده و خودروها چه سرنوشتی داشته‌اند چون که با کد ملی می‌توان نتایج را مشخص و بررسی کرد که پلاک به نام چه افرادی ثبت شده است.

اسلامی ضمن انتقاد از ورود خودروهای خارجی به گمرک قزوین گفت: سرنوشت این خودروها معلوم نیست و با بررسی پلاک‌های ثبت شده توسط دستگاه قضا در استان می‌توان از سرنوشت آنان و دست‌های پشت پرده اطلاع پیدا کرد.

ایسنا

قیمت خودرو ساعتی کاهش می‌یابد

۵ دلیل عجیب برای افزایش قیمت خودرو

کاهش ۷۰ تا ۱۳۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی

افزایش قیمت خودرو تقصیر سایت‌های اینترنتی است!

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رحمانی دلایل افزایش قیمت خودرو را شفاف سازی کند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
saman
مهمان

کاش رحمانی رو به عنوان دلال بزرگ خودرو ***
به جان خودم همه چی درست میشه (از بی انصافی دو ارابه ساز بزرگ کشور: ایرانخودرو و سایپا هم نباید گذشت که با عدم ورود خودرو به بازار حال بازارو به این روز انداختن(