روند قیمت‌ خودرو ها افزایشی شد

چهارشنبه 29 اردیبهشت 00 ساعت 16:57
روند قیمت‌ خودرو ها افزایشی شد

بازار خودرو در آخرین روز کاری این هفته در برخی از محصولات شاهد افزایش قیمت بوده است. کاهش عرضه خودروسازان به بازار و توقف فروش‌های فوری عاملی برای افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو شده است به‌نحوی که عمده خودروسازان ترجیح می‌دهند قیمت‌های فروش فوری خود را با قیمت‌های جدید اعلام کنند اما قیمت‌های شورای رقابت مورد رضایت آنها نیست و مشغول رایزنی برای تغییر بیشتر قیمت‌ها هستند.

هرچند هنوز خودروسازان نتوانسته‌اند تغییری در مجوز افزایش بیشتر قیمت‌های خود ایجاد‌ کنند اما همین توقف فروش‌های فوری، تقاضا را به‌سمت بازار خودرو هدایت کرده است و این موضوع عاملی شده است تا قیمت‌ها در بازار روند افزایشی به خود بگیرد.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد در محصولات داخلی متوسط افزایش قیمت‌، ۱ تا ۴ میلیون بوده است اما در محصولات خارجی این افزایش قیمت‌ها به ۱۰ میلیون تومان نیز رسیده است.

در زمان حاضر پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۲۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۹۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۳۷۶ میلیون تومان و سمند ال‌ایکس ۱۸۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد، علاوه بر این تیبا۲ با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸، ۸۹۱ تومان، پژو پارس ۲۰۹ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ۵،‌ ۲۵۸ میلیون تومان، ساینا دنده‌ای با قیمت ۱۴۴ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar