سیر نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد

یکشنبه 28 اردیبهشت 99 ساعت 17:31
سیر نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد

طبق اعلام فعالان بازار، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو کماکان ادامه دارد و احتمالاً این روند تا کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه به ۱۰ میلیون تومان ادامه خواهد داشت.

بازار خودرو طی هفته اخیر که با صدور مجوز افزایش ۱۰ تا ۲۳ درصدی قیمت خودورهای ایران خودرو و سایپا مواجه بود، تقریباً با توقف معاملات رو به رو است به طوری که هیچ خریداری اقدام به خرید خودرو نکرده و همه منتظر ابلاغ قیمت‌های جدید به بازار هستند.

براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قرار شده معاملات خودرو در بازار آزاد بیش از۱۰ درصد قیمت کارخانه نباشد و همین امر عاملی شده تا قیمت خودروها در بازار با ریزش قابل توجهی مواجه شود.

به عقیده فعالان بازار کاهش قیمت‌های خودرو به حدی خواهد رسید که همان رقم ۱۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه را پر کند.

مشاهدات بازار نشان می‌دهد قیمت انواع خودرو از هفته گذشته تا امروز ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شده البته روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

در بازار امروز قیمت خودرو ،پراید با قیمت ۶۶ میلیون تومان، تیبا۲ با قیمت ۸۱ میلیون تومان پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و پژو پارس با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، البته پژو ۲۰۶ تیپ دو که طول هفته‌های اخیر شاهد افزایش قیمت بسیاری بود امروز ۱۱۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. پژو ۲۰۵ تیپ ۵ هم ۱۲۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علاوه براین پژو ۲۰۰۸ هم از ۵۶۰ میلیون تومان به ۴۷۰ میلیون تومان ، مزدا۳ از ۶۵۰ میلیون تومان به ۵۳۰ میلیون تومان، و سراتو از ۵۵۰ میلیون تومان به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است.

به عقیده فعالان بازار در طول این روزها منتظر ابلاغ قیمتهای جدید است. به طوری که عدم ابلاغ قیمتها عاملی شده تا خرید و فروش خودرو تعطیل شود و کسی سراغ بازار نیاید.

از آن طرف شورای رقابت ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت هم در این رابطه تعلل کرده و سرگردانی مردم بیشتر شده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar