ضرورت ورود نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت خودرو

چهارشنبه 24 اردیبهشت 99 ساعت 10:45
ضرورت ورود نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت خودرو

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مادامی که پای دلالان در میان باشد و سود به جیب آنها برود نمی‌توان بازار خودرو را سامان داد آن چه که امروز لازمه کار است نظارت جدی دستگاه‌های نظارتی است.

سید کمال الدین شهریاری در خصوص ضرورت ورود نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت خودرو بیان کرد: از نظر بنده اگر مجلس بخواهد در حوزه قیمت گذاری خودرو وارد شود و این بازار را مدیریت کند نباید به سمت قانون گذاری و ارائه طرح‌های دو فوریتی یا سه  فوریتی برود چون که این مشکل با قانون گذاری حل نمی‌شود.

وی در ادامه با ذکر اینکه یکی از مشکلاتی که امروز در کشور با آن رو به رو هستیم این است که فکر می‌کنیم هر پدیده‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد، با ارائه طرح‌ها و لوایح و در نهایت قانون گذاری حل می‌شود، اظهار کرد: در حالی که بحث مدیریت و نظارت مهمتر از قانون گذاری است. ما قوانین زیادی در کشور داریم که به خاطر ضعف مدیریتی اجرا نمی‌شود و یا بر اجرای آنها نظارت صحیحی انجام نمی‌گیرد به عنوان مثال در مورد بازار خودرو ما در قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ ، شورای رقابت را ایجاد کردیم از طرف دیگر ما قانون ضد انحصار طلبی برای جلوگیری از انحصار کالاها و در نهایت افزایش قیمت‌ها را داریم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهکارهای لازم برای جلوگیری از افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو در قانون پیش بینی شده است اما به دلیل تعداد دستگاه‌های اجرایی متعدد که بعضاً وظایف و تکالیف را بر دوش یکدیگر می‌اندازند و از طرف دیگر افزایش تعداد دلالان شاهد نابسامانی هستیم متاسفانه امروز دلالان هر کاری که بخواهند در کشور انجام می‌دهند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: مجلس، دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان تعزیرات و وزارت صنعت و معدن باید به طور جد ورود کرده و افرادی را که با دلالی دستی بر کار داشته را شناسایی و دست آنها را قطع کنند. متاسفانه امروز بخش عمده‌ای از نقدیندگی به جای بازار تولید به سمت دلالی رفته است و سودی که در دلالی وجود دارد در هیچ رشته تولیدی وجود ندارد. بنابراین همه به دنبال دلالی بوده و این امر به دلیل ضعف دستگاه‌های نظارتی و فراهم نبودن فضای کسب و کار برای تولید است.

شهریاری در پایان افزود: مادامی که موانع گوناگون بر سر راه تولید کنندگان قرار داشته باشد و سود و منفعت در دلالی باشد اوضاع همین شکل خواهد بود و مصرف کننده زیان می‌کند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar