قیمت برخی از محصولات داخلی در بازار خودرو / ۱ دی ۱۴۰۱

بروزرسانی در: پنج شنبه 1 دی 01 ساعت 13:58
قیمت برخی از محصولات داخلی در بازار خودرو / 1 دی 1401

بروزرسانی ۱ دی ۱۴۰۱: گران‌ترین خودرو داخلی در بازار یعنی تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، اولین روز دی‌ماه امسال معادل ۸۰۵ میلیون فروخته می‌شود. در طرف مقابل خرید ارزان‌ترین محصول صفرکیلومتر فعلی که پراید صندوقدار است، ۲۳۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد.

افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد کماکان ادامه دارد. امروز پنجشنبه اول دی تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک که گران‌ترین خودرو داخلی به‌شمار می‌رود، با رشد قیمت ۱۵ میلیونی پا به بازار گذاشته و برای آن رقم ۸۰۵ میلیون تومان را تعیین کرده‌اند. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و تارا دنده‌ای هر کدام ۱۰ میلیون تومان گران شدند و در آخرین روز معاملاتی هفته به‌ترتیب ۷۱۰ و ۵۸۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند. بین سایر محصولات ایرانخودرو، قیمت سمند LX و ELX نسبت به معاملات دیروز پنج میلیون تومان افزایش پیدا کرده و شاهد رشد قیمت چهار میلیون تومانی پژو ۲۰۷ دنده‌ای هستیم. بین محصولات سایپا هم پراید ۱۱۱ یا همان هاچ‌بک بیشترین رشد قیمت را به ثبت رسانده و رقم ۲۴۱ میلیون تومانی امروز آن، شش میلیون بیشتر از دیروز است. همزمان قیمت تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای و کوییک دنده‌ای پنج میلیون تومان رشد داشته و قیمت پراید صندوقدار با افزایش سه میلیونی به ۲۳۰ میلیون رسیده است.

قیمت محصولات ایران خودرو
رانا LX ارزان‌ترین خودرو سواری ایران‌خودرو در بازار آزاد است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌هایی مثل پژو ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد که البته سال ۹۹ از خط تولید خارج شد و به‌جای آن شاهد عرضه رانا پلاس هستیم. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ ارزان‌ترین محصول داخلی ایران خودرو به حساب می‌آید.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران خودور الان تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای، تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک نیز از این حیث به‌ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند که خرید آن‌ها بیش از نیم‌میلیارد تومان آب می‌خورد. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با گیربکس اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک و پژو ۲۰۰۸ در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت محصولات سایپا

 پراید ۱۳۱ یا همان پراید صندوقدار ارزان‌ترین خودرو سایپا در بازار آزاد است و الان کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. نسخه هاچ‌بک با قیمت بیشتری معامله می‌شود و الان معادل تیبا ۲، ساینا و کوییک دنده‌ای ارزش دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود.

ساینا دنده‌ای بعد از تیبا صندوقدار، ارزان‌ترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب می‌شود. ساینا دنده‌ای ذاتا  نسخه به‌روزرسانی‌شده تیبا است. تیبا ۲ یا تیبا هاچ‌بک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزان‌ترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو‌ها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنج‌سرعته مجهز شده‌اند.

 

بروزرسانی ۲۸ آذر ۱۴۰۱: سرعت افزایش قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است و گرچه برخی از خودروها همچنان با افزایش قیمت همراه هستند، اما به نظر می‌رسد بازار پس از جهش قیمت‌ و ثبت رکوردهای جدید مجددا به روند عادی بازگشته است.

گرچه فعالان بازار خبر از ریزشی شدن قیمت‌ها از روزهای گذشته می‌دهند، اما قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است و قیمت خودرو همگام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد، اما اکنون که در بازار دلار ثبات نسبی نیز حاکم شده است، خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر همه بازارهای کشور متاثر از نوسانات قیمتی دلار هستند و همگام با افزایش نرخ ارز، خودرو و دیگر بازارها نیز با افزایش قیمت همراه می‌شوند. این پدیده موجب شده تا خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شود و مردم برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو مراجعه کنند. البته باید یادآور شد که سایه سنگین رکود بر سر بازار خودرو است و به نظر می‌رسد شرایط رکودی نیز ادامه داشته باشد و در شرایط فعلی هیچ عاملی در بازار خودرو وجود ندارد که باعث کاهش قیمت شود. به نظر می‌رسد بازار به روند افزایش قیمت خود ادامه بدهد. 

قیمت خودرو صفر داخلی در بازار

 قیمتها بر حسب میلیون تومان است.

پراید ۱۱۱ م ۹۹ >>> 268
پراید ۱۳۱ م ۹۹ >>> 247
پراید ۱۵۱ >>> 229

تیبایک >>> 277
تیبادو >>> 284

ساینا فول>>> 283.5
ساینا اس>>> 287

کوئیک >>> 286
کوئیک آر س.ق >>> 292.5
کوئیک آر س.م >>> 298
کوییک اس >>> 303
کوئیک اتومات >>> 395
کوییک اتو سفیدمشکی>>> 402
شاهین >>> 519

سمند ای اف تک>>> 436
سمند دوگانه>>> 472
سورن پلاس >>> 455 (بدون رینگ: ۴۴۲)
سورن پلاس مانیتور >>> 480
سورن پلاس مانیتور و دوربین >>> 482
سورن دوگانه >>> 511

پارس سال موتور جدید >>> 429
پارس موتور قدیم برج۳ >>> 438
پارس سال سفارشی >>> 451 (بدون رینگ: ۴۳۸)
پارس سال (ELX) >>> 468
پارس تیو >>> 514 (سیمی: ۵۱۶)
پارس تیو (ELX) >>> 612

تیپ دو >>> 431
تیپ سه >>> 470
رانا پلاس >>> 427
رانا پانا >>> 487

پ ۲۰۷ دنده هیدرولیک >>> 525
پ ۲۰۷ دنده فول>>> 536 (مشکی: ۵۳۹)
پ ۲۰۷ دنده شیشه >>> 574.5 (مشکی: ۵۸۰)
پ ۲۰۷ اتو سفید قرمز >>> 618 (مشکی قرمز: ۶۳۰)

دنا پلاس >>> 598
دنا توربو ۶ دنده >>> 652
دنا اتومات >>> 706 (مشکی: ۷۱۰)

تارا دنده مشکی >>> 592
تارا اتومات مشکی >>> 721

هایما (S5) >>> 1.120
هایما (S7) >>> 1.260

جک (S5) مشکی >>> 1.255
جک (T8) مشکی >>> 1.478
جک (j7) >>> 1.670

دیگنیتی سفید تومشکی >>> 1.775
دیگنیتی سفید تومارون >>> 1.795
دیگنیتی مشکی تومشکی >>> 1.830
دیگنیتی مشکی تومارون >>> 1.888

فیدلیتی۵ سفید >>> 1.555
فیدلیتی۵ مشکی >>> 1.578
فیدلیتی۷ سفید >>> 1.570
فیدلیتی۷ مشکی >>> 1.615

تیگو۷ پرو مشکی>>> 1.855
تیگو۸ پرو مشکی >>> 2.500
لاماری >>> 2.020 (مشکی: ۲.۱۰۵)

اریسان ۹۹ >>> 255
کارا تک >>> 396
کارا دوکابین >>> 414
نیسان تک هیدرولیک رادیال >>> 399
نیسان دوگانه >>> 440
پادرا پلاس >>> 456
کارون >>> 574
کاپرا >>> 857

 

بروزرسانی ۱۶ آذر ۱۴۰۱: بازار خودرو شاهد رکوردشکنی قیمت‌ها در انواع خودروهای داخلی و وارداتی است البته این رشد در حالی ثبت شده که سایر بازارهای سرمایه از جمله دلار و سکه نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشتند.

بازار خرید و فروش خودرو این هفته نیز همانند هفته های گذشته با وجود ثبات قیمت ارز شاهد افزایش قیمت است. به اعتقاد فعالان بازار عرضه خودرو در بورس هم نتوانست تاثیرخاصی بر بازار بگذارد.

نکته مهم اینجاست در چند روز اخیر بحث واردات خودرو نیز داغ است که با توجه به فروش این خودروها در بورس کالا نمی توان امید چندانی به تغییرات قیمت‌ها در بازارخودرو داشت.  براساس گفته کارشناسان ثبات قیمت دلار نمی‌تواند افزایش قیمت خودرو را کنترل کند و کوچ سرمایه‌داران به بازار خودرو روند صعودی را ادامه‌دار می‌کند.

قیمت برخی از محصولات داخلی در بازار خودرو / 16 آذر 1401

 
 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "قیمت برخی از محصولات داخلی در بازار خودرو / ۱ دی ۱۴۰۱"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

چه جالب مشکی چون خریدار نداره گرونتر زدن