قیمت جدید بعضی از خودروها در بازار / ۲ آذر ۹۹

یکشنبه 2 آذر 99 ساعت 12:05
قیمت جدید بعضی از خودروها در بازار / 2 آذر 99

از آنجایی‌که بازارهای ایران اعم از سکه، مسکن، بورس و ... وابستگی بسیار زیادی به نوسانات بازار ارز دارند، طی مدت گذشته پس از اعلام برد جو بایدن از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، روند نزولی در پیش گرفتند و در این بین بازار خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست و مشاهدات میدانی هم حکایت از ریزش قیمت‌ها در این بازار دارد.

لازم به ذکر است، فعالان این صنعت ضمن اذعان به این مطلب که میان قیمت خودرو و نرخ ارز ارتباط نزدیکی وجود دارد، می‌گویند که با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو هم استارت کاهش را زد و در هفته‌های اخیر قیمت انواع خودروها بین ۲۰ تا ۲۷ درصد با کاهش همراه شد. پیش از این هم، کارشناسان عنوان کرده بودند که در صورت ادامه روند کاهشی بازار ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو بیشتر کاهش می‌یابند و قیمت پراید که تا ۱۳۰ میلیون تومان هم پیش رفته و باعث اعتراض بسیاری در فضای مجازی، مجلس و ... شده بود، به زیر ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

بر اساس این گزارش، در ماه‌های اخیر به خاطر افزایش بی‌اعتمادی در بورس، عده‌ای سرمایه خود را به بازارهایی مانند مسکن و خودرو هدایت کردند که هم اکنون گفته می‌شود این عده در بازار خودرو فروشنده هستند اما در بازار مشتری دیده نمی‌شود. به عبارتی، تعداد فروشندگان زیاد شده است اما مشتریان به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها دست نگه داشته و خریدی انجام نمی‌شود.

بدلیل تعطیلی نمایشگا‌های خودرو، معاملات خارج از شبکه نمایشگاه انجام میشود.

هم اکنون خودروی پارس بنزینی با قیمت ۲۱۰ میلیون، دنا پلاس ۳۱۰ میلیون، پارس ال ایکس ۲۴۶ میلیون، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۱۸۵ میلیون، پژو ۴۰۵ بنزینی و سمند ال ایکس ۱۸۰ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۱۹۲ میلیون و ۴۰۵ SLX نزدیک به ۱۹۰ میلیون تومان قیمتگذاری شدند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar