قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ درصد کاهش یافت

بروزرسانی در: یکشنبه 6 مرداد 98 ساعت 20:52
قیمت خودروهای وارداتی 20 درصد کاهش یافت

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مود شرایط بازار خودروهای وارداتی گفت: هم اکنون قیمت خودروهای وارداتی نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته و بهترین زمان برای خرید است.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد آخرین آمار ترخیص‌ها گفت: مصوبه ترخیص خودروها هنوز تمدید نشده و خودروها همچنان در گمرک مانده‌اند. نمایندگان مجلس از گمرکات بوشهر بازدید کردند تا خودروها را از نزدیک مشاهده کنند ولی همچنان این مصوبه تمدید نشده است. تمدید مصوبه هیات دولت در زمینه ترخیص خودروها به صلاح کشور است و اگر این کار انجام نشود ما دوباره تورم در بخش خودرو را خواهیم داشت. طبق آخرین آماری که داریم ۶۸۵۰ خودرو ترخیص شده و بالغ بر ۷۰۰ دستگاه خودرو اظهار شده و دارای پروانه است. به دلیل تمام شدن مدت مصوبه این خودروها امکان خروج از گمرک را پیدا نکرده‌اند و ۲ هزار دستگاه هم به گمرکات اظهار شده است. ۲۷۰۰ دستگاه هم تحت نظر مقام قضایی توقیف هستند و بالغ بر ۳ هزار دستگاه هم در گمکرات بلاتکلیف هستند.

انصراف یا تحویل به مشتریان؟

وی ادامه داد: تمامی خودروهایی که ترخیص شده‌اند تحویل مشتریان شده‌اند. اکثر افراد خودروها را تحویل می‌گیرند و میزان انصراف بسیار کم است. لازم به ذکر است شرکت‌هایی که خودرو ندارند مشتریان آن‌ها انصراف می‌دهند اما شرکت‌هایی که موجودی خودرو دارند در آن‌ها انصرافی انجام نگرفته است. رقم مابه‌التفاوتی که باید خریداران پرداخت می‌کردند متفاوت است و در خصوص بعضی از شرکت‌ها از ۱۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا نزدیک به ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان هم رسیده است. این نکته را هم باید گفت که بازسازی خودروها انجام شده و اگر این کار صوتر نپذیرفته باشد مردم نباید خودروها را تحویل بگیرند.

حباب ۵ الی ۱۰ درصدی وارداتی‌ها

دادفر در پایان در مورد وضعیت بازار گفت: هم اکنون ورود ۶ هزار دستگاه خودرو به بازار منجر به کاهشی شدن قیمت‌ها شده است. حداقل ۲۰ درصد کاهش قیمت در زمینه خودروهای وارداتی را داشتیم بنابراین آثار آن بسیار مثبت برآورد شده است. اگر این روند ترخیص‌ها ادامه پیدا نکند دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود. به همین خاطر درخواست کردیم که خودروها ترخیص شوند و به دست مشتریان برسد تا بازار نیز کنترل شود. هم اکنون بهترین فرصت برای خرید خودرو وارداتی از بازار است چون که قیمت‌ها در حالت معقول قرار دارد. با نرخ ارز بازار آزاد هم اگر ارزش خودرو در خارج از کشور محاسبه شود می‌توان گفت بعضی از خودروها در داخل کشور ارزان‌تر هم هستند. حباب قیمت خودروهای وارداتی در حال حاضر شاید نزدیک به ۵ الی ۱۰ درصد باشد.

گسترش نیوز

فعلاً ترخیص خودروهای وارداتی را فراموش کنید!

فرصت ۲ ماهه گمرک برای ترخیص خودروهای وارداتی

تخلیه حباب قیمت در بازار خودروهای داخلی و وارداتی

تذکر یک نماینده در خصوص گمرک و خودروهای اروندی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar