قیمت خودروهای چینی کاهش نخواهد یافت

بروزرسانی در: سه شنبه 14 خرداد 98 ساعت 11:57
قیمت خودروهای چینی کاهش نخواهد یافت

پیش‌بینی بابک صدرایی این است که قیمت خودروهای چینی در بازار در طول تابستان امسال ارزان نخواهد شد و با وضعیت پیش‌آمده در آینده ممکن است با کمبود خودروهای چینی در بازار رو به رو شویم.

یک کارشناس خودرو در جواب به این سؤال که قیمت خودروهای چینی در تابستان ارزان خواهد شد؟  گفت: هم اکنون فعالان بازار خودرو با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. هزینه حمل‌ونقل، کمبود قطعه و چگونگی نحوه تخصیص ارز از جمله موضوعاتی هستند که قیمت تمام ‌شده واردات یا تولید مشترک خودروها را افزایش داده است.

بابک صدرایی در ادامه افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها برای فعالان بازار خودرو عقیده داریم که قیمت خودروهای چینی ممکن است به خاطر کمبود عرضه گران شود ولی قیمت خودروها ارزان نخواهد شد. پیش‌بینی ما این است که قیمت خودروهای چینی تا پایان تابستان بین پنج تا ۱۰ درصد گران خواهد شد.

او در جواب به این سؤال که آیا خودروهای چینی در بازار با کمبود قطعه مواجه هستند یا خیر؟ پاسخ داد: این روزها تمام خودروها اعم از داخلی، خارجی یا چینی با معضل کمبود قطعه مواجه هستند؛ چون که قطعات خودرو مثل سابق به‌ راحتی وارد کشور نمی‌شود. در وضعیت کنونی شرکت‌های واردکننده تا حدودی قطعه برای تأمین بازار وارد کشور کرده‌اند ولی این تأمین قطعات از موجودی‌های قبل بوده و فعلاً نحوه تأمین آن موقتی است. از این رو در آینده با بحران کمبود قطعه مواجه خواهیم شد.

صدرایی در جواب به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در آینده با کمبود خودروهای چینی در بازار رو به رو خواهیم شد یا خیر؟ گفت: با این وضعیت پیش‌آمده ممکن است در آینده با کمبود خودروهای چینی در بازار رو به رو خواهیم شد.

تجارت نیوز

صادرات خودروی دست دوم در چین

چین میزبان معرفی جهانی هیوندای ix25 جدید

دلیل جذابیت خرید خودروهای چینی در ایران چیست؟

داخلی سازی خودروهای چینی حداقل باید ۲۰ درصد باشد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "قیمت خودروهای چینی کاهش نخواهد یافت"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمود
مهمان

خب پس با این حساب ماشین چینی نخریم چون در صورت خرابی، با مشکل شدید تامین قطعه مواجه خواهیم شد

احمد
مهمان

سلام من دوازده روز پیش ماشینم توی جاده چالوس تسمه تایم پاره کردمتاسفانه دوازده روز ماشین توی نمایندگی چالوس بود تا درست بشه چونکه قطعاتشو نداشتن واقعا متاسفم برای شرکت مدیران خودرو فقط بلدن الکی تبلیغات کنن البته ناگفته نمونه من ۳ساله ام وی ام ۵۵۰اتومات خریدم خیلی ازماشینم راضیم واقعا چرخش به ماشین ایرانی می ارزه