قیمت خودروها باز هم کاهش خواهد یافت

بروزرسانی در: چهارشنبه 6 شهریور 98 ساعت 12:39
قیمت خودروها باز هم کاهش خواهد یافت

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش قیمت خودرو در چند هفته گذشته تاکید کرد: در هفته‌های آتی هم شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

سعید موتمنی در رابطه با دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: به دنبال بعضی اقدامات در ایران‌ خودرو و سایپا از انحصار فروش و خرید خودروها توسط بعضی افراد به صورت سبدی و عمده جلوگیری شده، که گام مثبتی است و در کنار ثبات قیمت ارز کاهش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت. 

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: علاوه بر این هم اکنون خریداری برای خودرو در بازار وجود ندارد و این در حالیست که عرضه خودرو به بازار، افزایش خوبی داشته است.

وی با ذکر اینکه طی مدت گذشته ثبات در بازار ارز هم وجود داشته‌ که بی‌تأثیر در کاهش قیمت خودروها  نبوده است، گفت: علاوه بر این اگر خودروسازان پایه‌های قیمتی خودروها را هم پایین بیاورند، تغییر قیمتی نزولی در بازار به خوبی خود را نشان خواهد داد چون در گذشته خودروسازان پایه‌های قیمتی خودروها را متناسب با قیمت گذشته ارز که بسیار بالاتر از نرخ فعلی بود، تعیین کرده‌اند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: به طور کلی چنانچه‌ قیمت‌ها را از اواخر فروردین (۲۵ فروردین) ماه به بعد مورد بررسی قرار دهیم؛ می‌بینیم که اکنون نسبت به آن زمان، ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش قیمت در بازار خودرو ایجاد شده است. در حقیقت از ۲۵ فرودین ماه سال جاری تا اواخر خرداد ماه بازار خودرو افزایشی پیش رفت ولی از اوایل تیرماه تاکنون در بازار خودرو کاهش قیمت را مشاهده کرده‌ایم.

موتمنی از کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو در آینده خبر داد و گفت: با بررسی و مقایسه تفاوت قیمت ارز در دی و بهمن ماه سال پیش، اکنون که قیمت‌ ارز کاهش داشته و به ثبات رسیده؛ قیمت خودرو بسیار بالاست؛ پس لازم است که بیشتر از این کاهش قیمت خودرو را شاهد باشیم.

وی یادآوری کرد: حتی در خودروهای مونتاژی هم به وضوح دیده می‌شود که این خودروها در بازار آزاد زیر قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شوند. به طور مثال جک S۵ کرمان ‌موتور در کارخانه نزدیک به ۳۰۲ میلیون تومان است ولی در بازار ۲۷۰ میلیون  تومان فروخته می‌شود یا در شرکت مدیران ‌خودرو هم خودروی  MVM ۳۱۵  در بازار ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد در صورتی که شرکت این خودرو را ۱۴۰ میلیون تومان تعیین قیمت کرده است. همچنین این شرکت تیگو ۷  خود را ۴۳۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده در حالی که قیمت این خودرو در بازار بین ۳۶۸ تا ۳۷۰ میلیون تومان است. 

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar