قیمت خودرو شاهین به ۴۰۰ میلیون تومان خواهد رسید!

بروزرسانی در: پنج شنبه 25 فروردین 01 ساعت 21:28
قیمت خودرو شاهین به 400 میلیون تومان خواهد رسید!

کارشناس بازار خودرو گفت: از آنجا که قیمت خودروی شاهین پس از عرضه در بازار به حدود ۴۰۰ میلیون تومان می رسد توصیه می کنم افرادی که برای خرید این خودرو ثبت نام کردند امتیاز خود را واگذار نکنند.

محمد عزیزی در خصوص اینکه قیمت خودروی شاهین در حدود چقدر خواهد بود و آیا این خودرو می تواند بازار را از رکود خارج کند، اظهارداشت: تا قبل از آنکه شورای رقابت قیمت خودروی شاهین را مشخص کند، تصور ما این بود که قیمت کارخانه ای آن بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان باشد چرا که از نظر ویژگی های ظاهری و آپشن نسبت به خودروهای داخلی سطح بسیار خوبی دارد و حتی قابل رقابت با محصولات خارجی است.

وی افزود: با وجود تمام پیش بینی های که ما انجام دادیم شورای رقابت قیمت خودروی شاهین را ۲۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده که با ۱۳ درصد هزینه شماره گذاری، بیمه و سایر موارد قیمت این خودرو ۲۶۴ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان تمام می شود، بدین جهت قیمت مصوب شده بسیار مناسب و حتی به نظر می رسد به ضرر خودروسازی باشد.

عزیزی اذعان داشت: اگر خودروی شاهین با مشخصات فنی که شرکت خودروساز وعده آن را داده است، وارد بازار شود یقینا قیمت آن به ۴۰۰ میلیون تومان هم می رسد؛ وقتی خودروی فرمان برقی و موتور توربو شارژ داشته باشد و همچنین گشتاور آن نسبت به سایر خودروها سطح بالاتری داشته باشد طبیعی است که قیمت آن در بازار بسیار بالاتر باشد.

وی گفت: خیلی ها خودروی شاهین را با دنا پلاس در یک سطح می بینند ولی باید گفت که بررسی ها نشان می دهد که خودروی شاهین به جهت کیفیت، مسایل فنی و البته به روز بودن، وضعیت بسیار بهتری دارد. استاندارد آلایندگی شاهین، یورو ۵ است و این در شرایطی است که دنا یورو۴ است.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: نکته دیگری که موجب می شود مردم برای خرید خودروی شاهین انگیزه داشته باشند، ظاهر و ابعاد آن است، تمام افرادی که خودروی شاهین را از نزدیک ببینند به این امر اذعان خواهند داشت که شاهین به جهت طراحی بسیار زیبا و از نظر ابعاد بسیار مناسب است به ویژه برای بانوان که به دنبال خودروی مناسب هستند.

وی گفت: با توجه به قیمت های فعلی خودرو و قیمت های که خودروهای خارجی دارند به سرعت فاصله قیمت بین کارخانه و بازار شاهین افزایش پیدا می کند، از این رو برای جلوگیری از جهش قیمت شاهین، توصیه می کنم که خودروسازی سایپا، تیراژ تولید شاهین را افزایش دهد.

این کارشناس بازار خودرو یادآوری کرد: توصیه دیگر به افرادی است که در طرح پیش فروش سایپا مشارکت کردند و اسامی آنها بر اساس قرعه کشی مشخص شده است، این افراد تحت هیچ شرایطی نباید حواله و امتیاز خود را واگذار کنند چون که متضرر خواهند شد زیرا قیمت این خودرو در بازار حداقل به ۴۰۰ میلیون تومان می رسد.

وی گفت: زمانیکه قیمت خودروی ۲۰۶ صندوق دار در بازار در حدود ۲۵۰ میلیون تومان است طبیعی است که قیمت خودروی جدید در بازار به بیش از ارقامی برسد که شورای رقابت تعیین کرده است، لذا قیمت شاهین فاصله قیمتی زیادی با کارخانه پیدا خواهد کرد.

کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: تصور ما این است که با حضور خودروی شاهین در بازار اتفاق های بسیار خوبی رخ دهد چرا که سال های متمادی است مردم بیننده خودروهای تکراری هستند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "قیمت خودرو شاهین به ۴۰۰ میلیون تومان خواهد رسید!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهران مطلق
مهمان

۲۳۶ تومن برای پرایدی که فقط جلدش عوض شده کمه واقعا؟؟؟؟؟؟ به کجا رسیدید شما؟

کوروش وطن خواه
مهمان

این کلاغم نیست چه برسه به شاهین خاک بر سرتون با ایم ضایعات فلزیتون