متهمان گرانی خودرو در بازار

بروزرسانی در: دوشنبه 14 بهمن 98 ساعت 12:04
متهمان گرانی خودرو در بازار

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو علاوه بر عرضه کم، نوسان قیمت ارز هم باعث بهم ریختگی بازار خودرو شده است.

سعید موتمنی در خصوص علت گران شدن روزانه خودرو اظهار کرد: انحصار در هر بازاری باعث افزایش قیمت می‌شود و تولیدکننده تمایل دارد کالای خود را به بیشترین قیمت بفروشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: زمانی که مردم برای خرید صف تشکیل می‌دهند هم قیمت افزایش می‌یابد و هم کیفیت افت می‌کند.

وی گفت: زمانی که کالا با هر کیفیتی مشتری دارد تولیدکننده با کنترل عرضه، قیمت بازار را در اختیار می‌گیرد و به قیمت دلخواه کالای خود را به فروش می‌رساند.

موتمنی با ذکر اینکه هم اکنون اختلاف قیمت بازار و کارخانه در خودرو‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۳ تا ۴۵ میلیون تومان رسیده است، ادامه داد: زمانی که اختلاف قیمت کارخانه و بازار به حدود ۲ میلیون تومان رسید افرادی که خودرو ثبت نام کردند خواستار دریافت پول‌های خود شدند به همین خاطر عرضه کم شد تا قیمت‌ها افزایش یابد تا مردم از دریافت پول خود منصرف شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص اینکه آیا فروش حاشیه بازار باعث کاهش قیمت می‌شود، بیان کرد: بهمن و اسفند ماه سال پیش قرار شد درصدی از محصولات خودروسازان با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود که اینکار آغاز کردند، ولی آیا فاصله قیمت کارخانه و بازار از بین رفت؟

وی با ذکر اینکه افزایش قیمت باعث شده خرید و فروش راکد شود، افزود: این روند صعودی قیمت باعث ناراحتی مردم  شده است.

موتمنی تاکید کرد: علاوه بر عرضه کم، نوسان قیمت ارز هم باعث بهم ریختگی بازار شده به طوری که نه فروشندگان حاضر به فروش هستند و نه خریداران ریسک خرید را قبول می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: نمایشگاه داران خودرو‌های صفر را از افرادی که قبلاً ثبت نام کردند خریداری می‌کنند و با سود مجاز آن را به مشتری می‌فروشند و قیمت اصلی را دارنده خودرو تعیین می‌کند.

وی گفت: قیمت‌ها به اردیبهشت ۹۸ برگشته و کاهش قیمت به سیاست‌های بانک مرکزی و عرضه خودروسازان بستگی دارد.

میزان

قیمت روز خودرو

قربانی قیمت‌گذاری دستوری خودرو

بررسی نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو

منبع کشف قیمت خودرو در بازار چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "متهمان گرانی خودرو در بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
منصور
مهمان

گرونی خودرو سیاست خود شرکت های لگن سازیه که لگنای آشغالشونو بفروشن کلا همه چی قر قاطی شده و اینطوریه که میفهمیم تحریمها هیچ اثری ندارد.!!!؟؟