پیش بینی آینده بازار خودرو

یکشنبه 25 اسفند 98 ساعت 11:20
پیش بینی آینده بازار خودرو

طبق اعلام رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، ویروس ناخوانده، بازار شب عید خودرو را برهم زده و میزان معاملات را به صفر نزدیک کرده است و باتوجه به اینکه عرضه و تقاضا همیشه تعیین کننده قیمت‌هاست، تا زمانی که تقاضا در بازار وجود ندارد، روند قیمتی خودرو هم نزولی خواهد بود.

سعید موتمنی، ضمن تاکید بر اینکه برخلاف روال هرساله که در روزهای پایانی سال، بازار خودرو به خاطر افزایش تقاضا روند صعودی به خود می‌گرفت، امسال شیوع ویروس کرونا بازار شب عید را از نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گرفته است، اظهار کرد: این در وضعیتی است که بعضی دارندگان و فروشندگان خودروهای خود را نگه داشته بودند تا در روزهای پایانی سال به بازار عرضه کنند و سود بیشتری ببرند، اما خالی شدن بازار از خریدار موجب شد فعالان خرد این حوزه از خطر ورشکستی احساس نگرانی کنند و حتی حاضر شوند زیر قیمت بازار، خودروی خود را بفروشند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: نبود خریدار در بازار آن هم در روزهای پایانی سال باعث نگرانی دست اندکاران این بازار شده است. نگرانی اصلی این فعالان بازار خودرو تداوم شرایط فعلی در سال آینده است. خالی شدن بازار از خریدار خودرو موجب شده برای خودروهای خود مشتری پیدا نکنند. هم اکنون مشتریان حتی برای پرسیدن قیمت هم مراجعه نمی‌کنند و نمایشگاه داران در بهترین حالت به مشاوره تلفنی اکتفا کرده‌اند. این روزها نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، میزان معاملات تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و می‌توان گفت اکنون هم میزان معاملات تقریباً به صفر رسیده است.

به عقیده موتمنی، تا زمانی که شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها از بابت آن کم نشود، شرایط بازار خودرو به همین صورت خواهد بود؛ چون که بازار خودرو همیشه تابع عرضه و تقاضا بوده است؛ بنابراین تا زمانی که تقاضا وجود ندارد، روند کاهشی قیمت‌ها هم ادامه دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar