پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال ۹۸

یکشنبه 4 اسفند 98 ساعت 15:02
پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال 98

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: چنانچه قیمت دلار گران شود، پیش‌بینی می‌شود سال آینده قیمت تمام خودروها گران خواهد شد.

قیمت خودروها در سطح بازار نشان می‌دهد که روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد و روز گذشته پراید از مرز ۷۰ میلیون تومان گذشت. آیا قیمت خودرو تا پایان اسفند ماه صعودی خواهد شد؟

در همین حال، یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این سؤال که نوسان افزایش قیمت دلار تا پایان اسفند ماه ادامه‌دار است؟ گفت: صنایع خودروسازی ما به منابع خارجی وابستگی دارد. در تولید بعضی خودروها هفت درصد و در تولید خودروهای مونتاژی هم تا ۸۰ درصد وابستگی به مواد اولیه خارجی داریم. اگرچه که تا پیش از تشدید تحریم‌ها وابستگی ما به مواد اولیه بیش از این‌ها بود اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه اتکای ما به مواد اولیه داخلی کمی بیشتر شد.

مهدی دادفر افزود: ما برای تولید خودرو و دریافت مواد اولیه و قطعه ارزبری داریم. قیمت دلار هم با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF رو به رشد است، بنابراین قیمت کالاهای تولیدی سال آینده افزایش خواهد یافت.

او اظهارکرد: بارها اعلام کرده‌ایم که صنعت خودروسازی ما برنامه استراتژیک صنعتی برای تولید خودرو ندارد. همچنین در حوزه تولید خودرو پیش‌بینی هم برای افزایش میزان تولید در نظر گرفته نشده است. همین مجموعه عوامل دست به دست می‌دهد که قیمت خودرو را به طور غیرمنتظره‌ای گران کند.

دادفر به لیست جدید توقف تولید خودروها اشاره کرد و گفت: پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۰۸، پژو ۲۰۷، هایما، سراتو،ال ۹۰ و تندر ۹۰ خودروهایی هستند که در لیست توقف تولید قرار گرفته‌اند. همین عوامل موجب می‌شود که قیمت پراید در شب عید ۷۰ میلیون تومان شود. چنانچه این رویه ادامه یابد و قیمت دلار گران شود پیش‌بینی می‌شود قیمت تمام خودروها گران شود.

قیمت خودروهای کارخانه‌ای هم گران می‌شود

همچنین بهرام شهریاری، یک کارشناس بازار خودرو در خصوص وضعیت خودرو تا پایان هفته گفت: با توجه به نوسان قیمت دلار نه تنها قیمت خودرو بلکه تمام کالاهای صنعتی احتمالاً تا پایان هفته گران خواهد شد. قیمت مواد اولیه بر قیمت تمام شده کالاها اثرگذار است، یقیناً قیمت خودرو از محل کارخانه هم سال آینده گران خواهد شد.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar