چرا قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد؟

سه شنبه 21 آبان 98 ساعت 10:19
چرا قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد؟

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه عقیده دارد ، از آنجایی‌که در گذشته افزایش قیمت خودرو متناسب با افزایش قیمت در دیگر بازارهای اقتصادی نبوده، در حال حاضر هم با کاهش قیمت‌ها نمی‌توان انتظار چندانی برای ارزانی خودرو داشت.

بابک کریم‌خان در جواب به این سؤال که چرا با وجود کاهش قیمت دلار و دیگر قیمت‌ها هنوز قیمت خودرو تغییری نکرده، افزود: در گذشته که افزایش قیمت در دیگر بازارها را شاهد بودیم قیمت خودرو متناسب با سایر موارد بالا نرفت و اکنون هم نمی‌توان انتظار داشت به اندازه دیگر بازارهای اقتصادی کاهش قیمت در بازار خودرو را داشت.

وی ادامه داد: از طرف دیگر خودروسازان در سال اخیر ۳۵ هزار میلیارد تومان و در نیمه امسال هشت هزار میلیارد تومان زیان‌دهی داشتند و با چنین وضعیتی نمی‌توانند قیمت‌ها را کاهش دهند.

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان کشور با ذکر اینکه قیمت کنونی خودروهای تولیدی خودروسازان هم چندان مورد موافقت آنها نیست، یادآور شد: به خاطر اجباری که از طرف دولت برای خودروسازان وجود دارد، آن‌ها مجبورند با وجود زیانی که می‌دهند قیمت‌ها را ثابت نگه دارند.

کریم‌خان تاکید کرد: عامل دیگری که مانع کاهش قیمت خودرو می‌شود محدودیت عرضه آن است، چون به خاطر مشکلات مالی و بدهی که خودروسازان به قطعه‌سازی‌ها دارند، امکان تولید بیشتری وجود ندارد.

وی اشاره‌ای هم به افزایش قیمت چند وقت گذشته قیمت خودرو داشت و اظهار کرد: علت این امر صحبت‌هایی بود که در خصوص توقف تولید چند مدل خودرو از جمله پراید و پژو ۴۰۵ مطرح شد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه یادآور شد: با مباحثی که پیش آمده تقاضای مردم برای این خودروها بالا رفته و به گرانی آنها دامن زده است.

کریم‌خان تاکید کرد: نباید فراموش کنیم این افزایش قیمت‌ها تنها در بازار آزاد و عمدتاً از طرف دلالان است و خودروسازان هیچ افزایشی را در قیمت‌ها اعمال نکرده‌اند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar