کاهش قیمت خودرو ناچیز بود

بروزرسانی در: یکشنبه 8 اسفند 00 ساعت 12:42
کاهش قیمت خودرو ناچیز بود

اگرچه وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو در بازار نیز داده بود اما بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها در این بازار وابسته به نرخ دلار و اخبار سیاسی کمی دچار نوسان شد اما تغییر محسوسی نیافت.

در این رابطه سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: این روزها بازار خودرو آرام و بدون مشتری است و نسبت به دو سه هفته قبل تغییر قیمتی خاصی نداشته‌ایم.

وی افزود: در این مدت به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت مونتاژی‌ها ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان و قیمت داخلی‌ها ۳ تا ۶ میلیون تومان کاهش یافته اما به دلیل کافی نبودن میزان عرضه، قیمت‌ها آنطور که انتظار می‌رفت کاهش نیافت.

موتمنی با بیان اینکه تقاضای کاذب در بازار فروکش کرده است، گفت: با توجه به اینکه ارز وارد کانال ۲۶ هزار و کمتر شده است، اگر عرضه افزایشی بود قطعاً قیمت خودرو کاهش محسوسی می‌یافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: این در حالیست که وزیر صمت وعده افزایش عرضه خودرو و تکمیل خودروهای ناقص و تزریق به بازار را داده بود.

وی تصریح کرد: مصرف کنندگان امید به کاهش قیمت خودرو دارند و احتمال می‌دهند که در روزهای آینده کاهش قیمت بیشتری در بازار خواهیم داشت، از این رو از بازار خارج شده‌اند.

موتمنی گفت: در حال حاضر قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۱۸۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۶۹ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ معادل ۱۵۸ میلیون تومان، تیبا معادل ۱۷۷ میلیون تومان، تیبا ۲ معادل ۱۸۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۲۶۵ میلیون تومان، پژو پارس معادل ۲۷۵ میلیون تومان، پژو پارس tu5 معادل ۳۳۲ میلیون تومان، کوییک ساده معادل ۱۹۲ میلیون تومان، کوییک آر معادل ۱۹۶ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک معادل ۲۷۹ میلیون تومان و سمند ساده ۲۶۳ تا ۲۶۵ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: البته این قیمت‌ها، قیمت اعلامی فروشندگان در آگهی‌ها بوده و ممکن است مشتریان در صورت مراجعه به بازار، خودرو را با قیمت‌های پایین‌تری نیز بخرند.

کاهش قیمت خودرو 8 اسفند 1400

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar