کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو با آزادسازی واردات خودرو

دوشنبه 5 اسفند 98 ساعت 11:37
کاهش 30 درصدی قیمت خودرو با آزادسازی واردات خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: با توجه به این که قیمت خودروهای وارداتی در حال افزایش است بهترین زمان برای خرید خودرو همین الان است.

قیمت خودرو مدتی است که سر به فلک کشیده و این قضیه نه تنها برای خودروهای داخلی بلکه به نمونه‌های وارداتی هم مربوط می‌شود. عده‌ای عقیده دارند ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک ممکن است کمی وضعیت بازار را آرام کند. در مورد آخرین جزئیات ترخیص خودروها و روند قیمت‌ها در بازار گفت‌و‌گویی با مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

دادفر گفت: ترخیص خودروهای مانده در گمرک در حال انجام است. شمار ۱۰۴۱ دستگاه در گمرکات باقی مانده بود که روند ترخیص شدن را طی می‌کنند. تنها یک موضوع در این بین وجود دارد که مربوط به استانداردهاست؛ حدود ۵۰۰ دستگاه از لحاظ استاندارد لازم برای ترخیص مشکل دارند که باید سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت توافقی کنند تا این خودروها هم آزاد شوند. خودروهای ذکر شده قاعدتاً تا پیش از سال جدید به دست خریداران خواهد رسید.

وی در خصوص روند بازار پس از ترخیص گفت: ترخیص خودروها هیچ تاثیری در قیمت‌های بازار نخواهد داشت و حتی قیمت خودروهای وارداتی رو به افزایش است. تولید برخی از خودروهای داخلی هم در این بین متوقف شده و اختلاف قیمت ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار پیدا کرده‌اند. قیمت خودروهای وارداتی هم با توجه به این که یک سال و نیم عرضه آن‌ها متوقف بوده به شدت بالا رفته است. به عنوان مثال سانتافه مدل ۲۰۱۸ به قیمت ۹۵۰ میلیون تومان، راو فور ۱ میلیارد و ۳۵۰ و کولئوس به ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به این که قیمت خودروهای وارداتی در حال افزایش است، همین الان بهترین زمان برای خرید است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو شرایط قیمت‌ها تا پیش از عید را چنین اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنم که قیمت خودروهای وارداتی تا شب عید بالا برود چون که وضعیت بازار خودرو هیجانی شده است. نرخ ارز به شدت در حال افزایش است و تمامی این موارد هم به قیمت ارز بستگی دارد. بسته بودن واردات هم در این قضیه بی تأثیر نیست. اگر واردات خودرو آزاد شود همان روز قیمت‌ها حداقل ۳۰ درصد افت پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است که صحبت آزادسازی واردات خودرو که توسط نمایندگان مجلس صورت می‌گرفت صرفاً جنبه تبلیغاتی داشت و اتفاقی رخ نداد. با توجه به شواهدی که موجود است به نظر می‌رسد که سال آینده هم واردات خودرو بسته بماند.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar