۶ دلیل اقتصادی گرانی خودرو در بازار

بروزرسانی در: دوشنبه 13 خرداد 98 ساعت 13:32
6 دلیل اقتصادی گرانی خودرو در بازار

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش قیمت ارز و عدم تأمین قطعات و مواد اولیه تولید، هجوم نقدینگی به‌ سمت بازار خودرو، دلال‌بازی و حضور سوداگران در بازار از جمله عواملی است که باعث گرانی خودرو شده است.

احمد محمدی انارکی با اشاره به اینکه بخش زیادی از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خودروسازی، وارداتی است، اظهارداشت: تغییرات قیمت ارز موجب افزایش قیمت تمام ‎شده خودرو شده، ولی علت اصلی اقتصادی گرانی خودرو وجود نقدینگی بالایی است که در جامعه وجود دارد، این نقدینگی محل خاصی برای سرمایه‎گذاری ندارد و بازارهای کاذبی مثل دلار، سکه، خودرو و مسکن ایجاد می‎شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار تصریح کرد: امروز همه به ‌سمت بازار خودرو روی آورده‌اند و اگر این بازار اشباع شود، نقدینگی به‌سمت بازار دیگر کالاها جابه‌جا می‌شود که این عمل نشانه وجود سرگردانی در جامعه است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد کسری قطعات و خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها و شائبه احتکار خودرو در خودروسازی‌ها گفت: خودروساز در هفته نزدیک به ۱۵ هزار خودرو تولید می‌کند و تا بخواهد این شمار خودرو را جابه‌جا کند ممکن است شماری خودرو در کارخانه موجود باشد که این مسأله ارتباطی با احتکار و دپو ندارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار افزود: حتی اگر نزدیک به ۸۰ هزار خودرو ناقص کف کارخانجات وجود داشته باشد این شمار معادل تولید یک ماه خودروساز بوده و شمار بالایی نیست.

محمدی انارکی در پایان با ذکر این‌که شکی نداریم که خودروسازان در پی عرضه مستمر خودرو به بازار هستند، گفت: خودروساز مایل است خودرو را به ‌فروش رسانده و به پول خود دست یابد و هم مایل است تعهدات خود را انجام دهد. قطعاً خودروهای ناقصی وجود دارد که به خاطر عدم تأمین قطعه وارد بازار نمی‌شوند.

تسنیم

بازار خودرو و داستان ملانصرالدین

باعث نابسامانی‌های بازار خودرو کیست؟

اخذ مالیات جدید از معامله کنندگان در بازار خودرو

ابزارهای مختلف برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "۶ دلیل اقتصادی گرانی خودرو در بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ارش
مهمان

۶ دلیل نداده ۳ دلیل داره ۱ ایران خودرو ۲ سایپا ۳ مسئولین ***