جلسه ویژه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره قیمت خودرو

یکشنبه 24 شهریور 98 ساعت 11:12
جلسه ویژه کمیسیون اصل 90 مجلس درباره قیمت خودرو

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از نشست ویژه این کمیسیون در خصوص گرانی خودرو و کاهش نیافتن قابل توجه قیمت آن در بازار، با وجود کاهش قابل ملاحظه نرخ ارز خبر داد.

ولی داداشی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش نیافتن قیمت انواع خودرو در بازار، با وجود کاهش محسوس نرخ ارز، گفت: با وجود اینکه شاهد کاهش قابل توجه نرخ ارز، در هفته‌های گذشته، نسبت به ماه‌های اخیر هستیم، ولی قیمت انواع خودرو کاهش قابل توجهی در بازار نداشته است که علل آن باید مورد بررسی قررار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است تا به علل افزایش قیمت خودرو و نیز کاهش نیافتن نرخ آن در بازار به طور جدی رسیدگی شود، اظهار داشت: کیفیت پایین محصولات تولیدی گروه‌های خودروسازی و نیز قیمت بالای این محصولات باعث شده تا مردم شکایاتی را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس، از وصول شکایت‌های مردمی گوناگون از شرایط بازار خودرو به کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و گفت: وضعیت خودروسازی در کشور به طوری است که شرکت‌های تولیدکننده به هیچ دستگاهی نسبت به تولید محصولات‌شان پاسخ‌گو نیستند، این رویه باید اصلاح شود.

داداشی همچنین از نشست ویژه کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص گرانی بازار خودرو در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: قرار است در این نشست مسئولانی از وزارت "صمت"، دادگستری و سازمان حمایت از مصرف‌ کننده نیز حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید حمایت‌های بیشتری را از خریداران خودروهای داخلی داشته باشد، چون دلال‌ بازی در این بازار به نوسانات قیمت محصولات دامن زده و عملاً کاری از دست مصرف‌کننده هم ساخته نیست.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد:طبق گزارش‌ها و شکایات مردمی که به این کمیسیون رسیده، گروه‌های خودروسازی در عمل به تعهدات‌شان برای تحویل محصول به مشتریان، خُلف وعده کرده‌اند که دلایل آن باید معلوم شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس در پایان با ذکر اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر روند قیمت‌گذاری خودروها داشته باشد، یادآوری کرد: وضعیت به طوری است که گویا دولت جسارت لازم برای کاهش دست واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو را ندارد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar