رشد مراجعه خودروهای سبک به مراکز معاینه فنی

سه شنبه 16 فروردین 01 ساعت 11:33
رشد مراجعه خودروهای سبک به مراکز معاینه فنی

به نقل از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد ضمن اعلام مطلب فوق در عین حال افزود: در حدود ۲۰ درصد از این خودروها موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نگردیده اند که  ۴۷ درصد علت مردودی ها مربوط به بخش ایمنی و ۵۳ درصد مربوط به بخش آلایندگی می باشد.

وی ادامه داد: همچنین ۸۵۶ هزار و ۳۴۵ دستگاه خودرو سنگین در سال ۱۴۰۰ به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه نموده که این عدد نیز نسبت به سال ۱۳۹۹ از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است.

جمالی نژاد افزود: این تعداد مراجعه به مراکز می تواند با رعایت کامل قانون هوای پاک و آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو توسط دستگاه‌های ذیربط افزایش بسیار بیشتری داشته باشد.

رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اضافه کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام بوده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور مربوط به استان‌های فارس، اصفهان و تهران و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و بوشهر بوده است.

جمالی نژاد با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۶۶۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و ۱۷۵ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سراسر کشور در حال فعالیت می‌باشند، گفت: در مقایسه با تعداد مراکز معاینه فنی در سال ۱۳۹۹، در مجموع در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش۲۴ مرکز معاینه فنی سبک و ۷مرکز معاینه فنی سنگین درکشور بودیم.

 

رشد ۳۰ درصدی مراجعه به مراکز در ایام نوروز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین اعلام کرد: از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری مصادف با تعطیلات نوروزی، ۶۴۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، ۳۲۰ آزمایشگاه هیدرواستاتیک و ۱۶۸ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نسبت به خدمت‌رسانی به هموطنان اقدام که ۲۷۶ هزار و ۸۶۵ خودرو سبک به این مراکز مراجعه‌ نموده‌اند که از این میان ۲۴۱ هزار و ۸۵۵ دستگاه خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند که این امر افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل نشان می دهد.

جمالی نژاد ادامه داد: ۷۸هزار و ۳۳۲ خودرو قادر به قبولی در آزمون های معاینه فنی نشده اند که ۷۱ درصد این خودروها به دلیل نقص در سیستم ایمنی و ۲۹ درصد آن ها به دلیل آلایندگی مردود شده که خوشبختانه ۶۲ هزار و ۶۸۱  دستگاه از این وسایل نقلیه با رفع عیب و مراجعه مجدد در همین ایام موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام نوروز سال جاری ۳۷ هزار ۱۹۴ خودرو سنگین  به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه نمودند که این امر رشد  ۹ درصدی مراجعات را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد که از این تعداد ۳۱ هزار ۲۳۳ خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده ‌اند و ۵ هزار ۹۶۱ خودرو در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار ۹۵۶ خودرو با رفع عیب و مراجعه مجدد نسبت به اخذ گواهی اقدام نمودند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar