خودروهای سرویس آلوده ارتش متوقف شدند

دوشنبه 25 آذر 98 ساعت 17:08
خودروهای سرویس آلوده ارتش متوقف شدند

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از پایش آلایندگی نخستین سری از خودروهای سرویس کارکنان نظامی و انتظامی در پایتخت خبر داد.

حسین مقدم با تاکید براینکه عدم امکان پذیرش خودروهای نظامی و انتظامی در سامانه معاینه فنی سیمفای وزارت کشور و انجام معاینه فنی این خودروها همچنان مثل گذشته است، گفت: زیرساخت اجرای معاینه فنی خودروهای نظامی و انتظامی باید توسط وزارت کشور و پلیس راهور تهران بزرگ فراهم شود.

وی در خصوص تست آلایندگی خودروهایی که به عنوان سرویس‌ کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت می‌کنند، توضیح داد: اتفاقی که در دو روز پیش رخ داد برحسب دستور فرمانده ستاد مشترک کل نیروهای مسلح و به پیشنهاد شهرداری تهران بوده است. طبق این پیشنهاد و دستور قرار شد ستاد معاینه فنی با حضور در محل فعالیت سرویس کارکنان (اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها) نسبت به پایش و کنترل وضعیت آلایندگی خودروها اقدام کند. یعنی معاینه فنی خودروهای نظامی و انتظامی همچنان انجام نمی‌شود، اما با تعامل ایجاد شده بین شهرداری تهران و ستاد مشترک کل نیروهای مسلح، پس از پایش سرویس‌ها، گزارش وضعیت آلایندگی این خودروها به یگان مربوطه بابت تصمیم گیری برای نوسازی، اصلاح یا توقف اعلام می‌شود.

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اینکه روز شنبه، تست آلایندگی اولین گروه با ۷۰ دستگاه خودرو از نیروی زمینی ارتش آغاز شد، بیان کرد: امیدواریم که در یک بازه زمانی ۲۰ روزه، کلیه ناوگان سرویس‌ کارکنان نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی را از لحاظ آلایندگی مورد پایش قرار دهیم.

به گفته مقدم؛ شمار زیادی از خودروهای نظامی در سطح شهر تهران فرسوده هستند. بر این اساس، ستاد مشترک کل نیروهای مسلح در راستای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه پایتخت، دستور داده است در صورت مشاهده خودروهای دودزایی که مشکل غیرقابل حل دارند، این خودروها متوقف شوند.

وی گفت: همچنین، به موازات اقدام مربوط به پایش سرویس‌ کارکنان نظامی، مکاتبه‌ای با دیگر دستگاه‌های بزرگ که بیشترین سرویس کارکنان را دارند مثل سایپا، ایران خودرو، شهرداری تهران و ... انجام شده تا همین پایش برای آن‌ها هم انجام گیرد. اکثریت این خودروها دارای معاینه فنی هستند، اما اگر خودرویی از لحاظ تست آلایندگی با مشکل رو به رو شود، گزارش رفع معایب به دستگاه مربوطه اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام شهرنوشت، سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این سؤال که اگر دستگاهی برای رفع مشکل اقدامی انجام ندهد، چه خواهد شد، بیان کرد: خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی این دستگاه‌ها (به جز دستگاه‌های نظامی و انتظامی) در صورت مشاهده اکیپ‌های واحد سیار توسط پلیس راهور تهران بزرگ فک پلاک می‌شوند. درصورتی‌ هم که خودرو دودزا و دارای معاینه فنی باشد، برگه معاینه فنی خودرو ابطال خواهد شد. 

وی در پایان تاکید کرد: کنترل و نظارت خودرو سرویس‌ها در شهر تهران که اکثراً دیزلی هستند، می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تأثیر بسزایی داشته باشد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar