پذیرش خارج از نوبت سرویس مدارس در معاینه فنی

دوشنبه 14 شهریور 01 ساعت 16:55
پذیرش خارج از نوبت سرویس مدارس در معاینه فنی

مجید سلمانی از اختصاص دو خط معاینه فنی به صورت ویژه در مراکز شقایق و چمران به سرویس مدارس جهت پذیرش این خودروها در خارج از نوبت خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت ایمنی در این خودروها و الزام داشتن معاینه فنی برای اخذ مجوز سرویس مدارس تصریح کرد:چک لیست ارزیابی فنی سرویس مدارس متفاوت بوده و این خودروها با حساسیت بیشتری در مراکز شهر تهران از لحاظ ایمنی مورد کنترل و ارزیابی قرار می گیرند. از مسئولین مدارس تقاضا می شود جهت حفظ سلامت دانش آموزان و آرامش خانواده‌ها حتما از سرویس مدارس دارای گواهی معاینه فنی که از اعتبار آن بیش از یک ماه نگذشته استفاده کرده و به شدت در این خصوص حساسیت های لازم را لحاظ نمایند. بدون تردید مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران به منزله داشتن حداقل ایمنی های لازم جهت تردد است.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران توضیح داد:در مصوبه سال ۱۳۹۷ شورای اسلامی شهر تهران با عنوان"برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان" علاوه بر الزام معاینه فنی، شرایط کنترلی ویژه ای  نظیر بررسی سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو و مجهز بودن به وسایل کمک های اولیه و اطفاء حریق و نیز علایم ممیزه و تجهیزات شناسایی نیز پیش بینی گردیده است که این موارد صرفا" در مراکز معاینه فنی شهر تهران کنترل می گردد.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، وی در خصوص نحوه پذیرش خودروهای سرویس مدارس در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران افزود: در حال حاضر به مراکز معاینه فنی شهر تهران روزانه در حدود ۵ هزار دستگاه خودرو مراجعه می نماید که با توجه به افزایش ساعات کاری مراکز و باز بودن مراکز منتخب در ایام تعطیل، توزیع مراجعات بسیار مناسب و تقریبا اکثر مراکز فاقد صف هستند. به هر روی در صورت عدم استفاده از خطوط ویژه مراکز شقایق و چمران ، جهت ارائه خدمات مطلوب و شایسته از رانندگان سرویس مدارس درخواست می شود جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه نمایند.این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من  در دسترس است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar