صدور معاینه فنی برای ۳۵۶ هزار خودرو

پنج شنبه 24 بهمن 98 ساعت 11:48
صدور معاینه فنی برای 356 هزار خودرو

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از صدور معاینه فنی برتر برای ۳۵۶ هزار خودرو در پایتخت خبر داد.

حسین مقدم با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر ارائه تخفیف ۳۰ درصدی ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی به دارندگان معاینه فنی برتر در سال آینده، گفت: البته هنوز فرمانداری این موضوع را تصویب نکرده است؛ ولی از ارائه هر روشی که باعث تشویق مردم به کسب معاینه فنی برتر شود، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: خودروهای دارای معاینه فنی برتر از آنجایی که تست‌های مخصوص را می‌گذرانند، گازهای خروجی‌شان، کم آلاینده‌تر است و در نتیجه هوای شهر کمتر آلوده می‌شود. به همین خاطر ما از ارائه طرح‌های تشویقی مانند تخفیف به دارندگان این نوع معاینه فنی استقبال می‌کنیم.

مقدم با ارائه گزارشی از میزان مراجعات شهروندان به مراکز معاینه فنی گفت: تا ۱۲بهمن ماه جاری، یک میلیون و ۵۰ هزار خودو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که از این میان ۵۰ درصد متقاضی اخذ معاینه فنی برتر بودند که تاکنون برای ۳۵۶ هزار خودرو معاینه فنی برتر صادر شده است، به عبارت دیگر  ۳۴ درصد مراجعین به مراکز معاینه فنی،  دارای معاینه فنی برتر هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با ذکر اینکه خودروها برای دریافت معاینه فنی برتر باید از سطح آمادگی بیشتر و بهتری برخوردار باشند که بر همین اساس در  سال جاری مراجعات مجدد به مراکز معاینه فنی نزدیک به ۱۳درصد کاهش یافته است، افزود: به عبارتی دیگر خودروها کمتر ایراد فنی پیدا کردند چون که پیش از این برای دریافت معاینه فنی برتر می‌بایست خودروهای خود را تعمیر و آماده کنند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar