مردود شدن ۳۲ درصد از خودروهای تهران در تست آلایندگی

دوشنبه 6 آبان 98 ساعت 10:33
مردود شدن 32 درصد از خودروهای تهران در تست آلایندگی

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تغییر حدود مجاز آزمون آلایندگی در مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از خودروها به خاطر نقص فنی ،جهت اخذ معاینه فنی بیش از یکبار به مراکز مراجعه کردند.

حسین مقدم در مورد تغییراتی در حدود مجاز آزمون سطح انتشار آلایندگی خودروها اظهار داشت:از چند ماه اخیر حدود مجاز اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست که تعیین آن از وظایف قانونی آن سازمان است در یک آیتم تغییراتی داشته که به طور سیستماتیک از ابتدای آبان ماه این تغییرات در سامانه سیمفا اعمال و اصلاح شده است.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با ذکر اینکه  کلیه خودروها براساس حدود مجاز جدید مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند، توضیح داد: در این حدود مجاز اعلامی تنها شاخص "لامبدا" تغییر کرده است.

وی در مورد آمار مراجعات به مراکز در هفت ماه توضیح داد: از ابتدای سال تا پایان مهر ماه ۹۵۲ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با سال پیش آمار مراجعات تغییری نداشته است.

مقدم در خصوص علل مردودی خودروها با ذکر اینکه  ۳۹ درصد از خودروها به خاطر نقص فنی ،جهت اخذ معاینه فنی بیش از یکبار به مراکز مراجعه کردند.  گفت:  ۳۲ درصد از خودروها در آزمون آلایندگی ، ۸ درصد در آزمون هم راستایی چرخ‌ها، ۵ درصد در آزمون کمک فنر، ۱۲ درصد در آزمون تست ترمز و ۱۴ درصد در نواقص عیوب ظاهری مردود شدند.

وی همچنین در مورد اقبال و استفاده شهروندان از سامانه نوبت دهی آنلاین با ذکر اینکه نزدیک به دو سال از راه اندازی این سامانه می‌گذرد و خوشبختانه هم اکنون از کلیه ظرفیت‌های تعریف شده در این سامانه شهروندان استفاده می‌کنند و حتی زمان‌های تعیین شده ۳ تا ۴ روز پس از هر تاریخ تکمیل است. گفت: به نظر می‌رسد خدمات این سامانه در مدیریت طول صف و حداقل رساندن معطلی ، به شهروندان کاملاً معرفی شده وتعداد تماس‌های مردمی در هنگام قطعی این سامانه که گاها برای بروز رسانی توسط سازمان فناوری شهرداری تهران اتفاق می افتد موید این مسئله است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar