گران شدن نرخ معاینه فنی خودروها طی روزهای آینده

یکشنبه 16 شهریور 99 ساعت 10:37
گران شدن نرخ معاینه فنی خودروها طی روزهای آینده

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از گران شدن نرخ معاینه فنی خودروها حداقل تا ۴۰ درصد طی روزهای آینده خبر داد.

همه خودروهایی که در سطح شهر تهران رفت و آمد می‌کنند ملزم به دریافت گواهی معاینه فنی هستند. خودروهای غیر پلاک تهران هم از این موضوع مستثنی نیستند و در صورت رفت و آمد در پایتخت روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه‌ می‌شوند، بنابراین همه خودروها به لحاظ معاینه فنی زیر ذره‌بین شهرداری و پلیس هستند. البته طی سال‌های گذشته استقبال تهرانی‌ها از معاینه فنی خودروهایشان بیشتر شده که دریافت تخفیف برای ورود به طرح ترافیک از عمده دلایل آن است اما راکبان موتورسیکلت‌ها همچنان قانون گریزند و برای دریافت معاینه فنی موتورسیکلت مراجعه نمی‌کنند.

خودروهای فاقد معاینه فنی فقط درصورت رفت و آمد جریمه می‌شوند

روزانه چه تعداد خودرو در پایتخت به خاطر نداشتن معاینه فنی جریمه می‌شوند؟

آمار جریمه این خودروها را پلیس دارد اما شهرداری تهران عکس‌های مربوط به خودروهای فاقد معاینه فنی را که به طور مکانیزه رصد می‌کند مستمراً برای پلیس راهور ارسال خواهد کرد.

هشدار به مالکان خودروها با پلاک غیر تهران

علاوه بر خودروهای پلاک تهران هر خودروی غیر از پلاک تهران هم که در سطح شهر بدون داشتن معاینه فنی رفت و آمد کند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود اما خودروهایی که رفت و آمدی نداشته و یا در پارکینگ هستند به خاطر نداشتن معاینه فنی جریمه نمی‌شوند.

افزایش نرخ انجام معاینه فنی؛ بزودی

سازمان حمایت از مصرف‌کننده و شورای رقابت در این زمینه موضوعاتی را در نظر گرفته‌اند و پیشنهادات به وزارت کشور ارسال شده است این موضوع در حال نهایی شدن است و در روزهای آتی به نتیجه خواهد رسید.

در خصوص میزان افزایش نرخ انجام معاینه فنی با توجه به شرایط جامعه تصمیم‌گیری می‌شود ولی این افزایش نرخ حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar