ورود ۳۰۰ خودروی زوتی DL5 پارس‌ خودرو به گمرک تهران / مرداد ۱۴۰۲

یکشنبه 22 مرداد 02 ساعت 20:51
ورود 300 خودروی زوتی DL5 پارس‌ خودرو به گمرک تهران / مرداد 1402

شرکت پارس خودرو که چندی پیش از کراس‌اوور جدید زوتی DL5 در راستای شروع متفاوت فعالیتش در دوره‌ای تازه پس از وقفه چند ساله رونمایی کرده بود اکنون چند قدم با عرضه نهایی نخستین سری این خودرو وارداتی فاصله دارد.

براساس جدیدترین تصاویری که به تازگی به دست خبرنگار عصرخودرو رسیده، نخستین محموله وارداتی کراس اوور زوتی DL5 در آمار ۳۰۰دستگاه به گمرک ایران رسیده است و احتمالا با رفع موانع پیش رو و پس از عرضه چانگان‌های سایپا، این کراس اوور در زمره نخستین وارداتی های بازار قرار خواهد گرفت.

زوتی DL5 کراس اوور ۴۳۸۷ میلیمتری است که به پیشرانه ای بر پایه سری ۴G15 میتسوبیشی مجهز شده و برای انتقال قدرت به محور جلو از گیربکس اتوماتیک CVT بهره می برد. T300 یا همان DL5؛ نخستین محصول در فاز جدید فعالیت شرکت زوتی چین به حساب می آید که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی طراحی و روانه بازار شد و به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین محصولات این خودروساز برای سال ۲۰۲۲ بار دیگر بهسازی و به روز رسانی شد تا بخش عمده خط تولید این خودروساز را به دوش بکشد. این خودرو بر پایه الگو از کراس اوور کوچک شهری مزدا یعنی CX-3 طراحی شده و در طراحی ظاهری آن الهام گیری هایی از کیا استونیک نیز به چشم می خورد.

در نمای داخلی صندلی ها روکش چرم مصنوعی دارند و یک نمایشگر ۱۰ اینچی در میانه داشبورد قرار گرفته است. دسته بنده گیربکس CVT از نوع فیزیکی ساده است اما ترمز پارک آن از نوع برقی است که در کنار کلید Autohold قرار دارد. استارت و ورود به کابین این خودرو بدون کلید است و دوربین و سنسور پارک عقب نیز در فهرست امکاناتش به چشم می خورد. همچنین سیستم کمکی فرمان برقی است و آینه های جانبی تاشو برقی هستند و آینه وسط نیز الکتروکرومیک است. از نکات قابل توجه در فهرست امکانات ایمنی زوتی DL5 می توان به سیستم کنترل سرعت در سراشیبی در کنار سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی اشاره کرد که در کمتر خودرویی در این کلاس همزمان حضور این دو آپشن در کنار هم به چشم می خورد. همچنین این خودرو از دو کیسه هوا تنها برای سرنشینان جلو بهره می برد.

در قلب DL5 پیشرانه ۱.۵ لیتری بر پایه سری ۴G میتسوبیشی قرار دارد که در همراهی با سیستم توربوشارژر حداکثر توانش به ۱۴۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به ۲۱۵ نیوتون متر می‌رسد که از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT قدرت را به محور جلو منتقل می کند تا این کراس اوور ۱.۴ تُنی را به حرکت در بیاورد. همچنین با توجه به مصرف سوخت میانگین ۷.۲ لیتری این خودرو در سیکل ترکیبی و ظرفیت مخزن سوخت ۴۸ لیتری، زوتی DL5 با ظرفیت کامل سوخت توانایی پیمایش میانگین ۶۶۶ کیلومتر را دارد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar