گرانی و کشمکش قیمت در بازار خودروهای داخلی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
گرانی و کشمکش قیمت در بازار خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی و خارجی در هفته جاری بیش از حد نگران کننده تر از هفته‌های اخیر شده و سیر صعودی قیمت‌ها در شروع این هفته شرایط بدی را برای خریداران در بازار ایجاد کرده است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، با عنوان این مساله اظهار داشت: موج افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی و وارداتی طول هفته‌های اخیر، شوک جدیدی را به بازار خودرو وارد کرده است به صورتی که در حال حاضر در بازار بیشتر خودروهای داخلی شاهد رشد اختلاف قیمت در بازار هستند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه قطره چکانی و محدود خودرو از طرف شرکتهای خودروسازی به بازار باعث کمبود خودرو و سیر افزایش قیمت شده و اختلاف میلیونی در بازار خودروهای داخلی را دامن زده است.

به گفته موتمنی، طی هفته اخیر تاکنون اختلاف قیمت در بازار خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان به ۶ میلیون، زیر ۵۰ میلیون به ۱۴ میلیون، در خودروهای زیر ۶۰ میلیون به حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون و در خودروهای مونتاژی و عمدتاً بالای ۱۰۰ میلیون مانند سراتو به حدود ۱۳ میلیون رسیده است.

وی تاکید کرد: در نبود ناظر، گلوگاه عرضه خودرو توسط شرکتهای خودروسازی بسته شده است طبعاً زمانی که خودرویی ارائه نشود وضعیت موجود در بازار خودرو به وجود می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: امروز چراهای زیادی در مقابل حرکت شرکتهای خودروسازی وجود دارد و برای نمایشگاه داران خودرو هم نقطه ابهامی را بوجود آورده است که آیا این اقدام به جهت افزایش قیمت صورت می‌گیرد که متاسفانه همچنان بازار خودروهای داخلی را گرفتار کرده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در ادامه یاد آور شد: موجی که در نتیجه تصمیم تعدادی از شرکتهای خودروساز در افزایش قیمت در بازار ایجاد شد، همچنان ادامه دارد و بازار اختلاف قیمت در این خودروها همچنان داغ است.

به گفته موتمنی در حال حاضر به دلیل عرضه محدود و موج روانی افزایش قیمت‌ها، اوضاع بدی را در بازار خودروهای داخلی شاهد هستیم.

وی در ادامه در باب قیمت تعدادی از خودروهای داخلی، گفت: در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای در بازار ۴۸ میلیون است در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۴۲ میلیون است همچنین خودرو پژو پارس آل ایکس که قیمت کارخانه‌ای آن ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است در بازار به ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

موتمنی خاطرنشان کرد: درطول هفته گذشته تاکنون قیمت پژو ۲۰۶ مدل وی ۸ که در کارخانه ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده، امروز به ۴۳ میلیون و ۵۰۰ و یا پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که قیمت مصوب کارخانه ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود امروز در بازار ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار خرید و فروش می‌شود.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar