اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو برای تأمین نظر شورای نگهبان

دوشنبه 31 تیر 98 ساعت 13:39
اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو برای تأمین نظر شورای نگهبان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون، طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از شورای محترم نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و این طرح به منظور تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

«سعید باستانی» افزود: براساس ماده ۲، دولت باید تصدی‌گری در خودروسازی‌ها را ظرف مدت سه سال خاتمه دهد ولی به زعم شورای نگهبان این ماده با بند (ج) اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد، براساس این اصل ۲۰ درصد واحدهای دولتی بزرگ باید در اختیار دولت باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه دولت باید در حوزه خودروسازی تنها ناظر باشد، یادآوری کرد: بر همین اساس پس از بحث و بررسی‌های مورد نظر مقرر شد ماده ۲ به شکلی اصلاح شود که دولت در حوزه خودروسازی تنها تصدی گری کرده و ناظر باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در ماده ۵ طرح ساماندهی صنعت خودرو هم واژه جوینت ونچر(joint venture) اصلاح و حذف شد.

وی تصریح کرد: ماده ۷ طرح ساماندهی صنعت خودرو هم اصلاح شد. در این ماده یک دوره ۵ ساله برای عمر خودرو در نظر گرفته شده بود که مبدأ این دوره ۵ ساله محل بحث و ابهام شورای نگهبان بود. برای تأمین نظر شورای نگهبان مقرر شد؛ این دوره از زمان شماره‌گذاری آغاز شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از اصلاحات انجام شده طرح ساماندهی صنعت خودرو دوباره به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar