اصلاح نرخ پارکینگ‌های عمومی شهرداری و پارک حاشیه‌ای تهران

سه شنبه 8 بهمن 98 ساعت 16:48
اصلاح نرخ پارکینگ‌های عمومی شهرداری و پارک حاشیه‌ای تهران

اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

صبح امروز لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های متعلق به شهرداری تهران روی میز بررسی شورای شهر تهران قرار گرفت و محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در تشریح جزییات این لایحه گفت: ماهیت پارک حاشیه‌ای با پارکینگ‌های عمومی متفاوت است. به همین خاطر این دو موضوع به طور دو مصوبه جداگانه پیشنهاد می‌شود.

وی با ذکر این که پارکینگ‌های شهرداری تهران به خاطر پایین بودن نرخ ورودیشان عملاً تبدیل به انبار خودروهای اسقاطی شده‌اند و کاربری‌های خود را از دست داده‌اند، گفت: به همین خاطر عقیده داریم که اصلاح نرخ‌ها می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

علیخانی در تشریح جزییات این لایحه با ذکر این که پارکینگ‌های عمومی متعلق به شهرداری تهران به سه رتبه درجه بندی شده‌اند، ادامه داد: این موضوع موجب می‌شود که بهره برداران پارکینگ‌ها برای کسب درآمد بیشتر ترغیب شده و کیفیت پارکینگ‌ها را هم افزایش دهند. بر همین اساس ورودی و نرخ توقف برای یک ساعت در پارکینگ‌های شهرداری از نوع درجه ۱ ، ۳۰۰۰ تومان ، پارکینگ درجه ۲ ، ۲۰۰۰ تومان و ۴۰۰ تومان و پارکینگ درجه ۳ ۱۸۰۰ تومان خواهد بود و به ازای هر نیم ساعت نرخ آن تغییر خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه هزینه ورودی برای موتور سیکلت‌ها در پارکینگ‌های شهرداری یک هزار تومان در نظر گرفته شده است در خصوص لایحه نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای نیز  گفت: در سال اخیر به خاطر برداشت اشتباه معاونت حمل و نقل این لایحه به درستی اجرا نشد و به نوعی بر اساس مصوبات قبلی این نرخ‌ها تعیین شده است.

در ادامه محمد سالاری با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه زودتر پارکینگ‌ها گفت: باید توجه داشته باشید زمانی می‌تواند شهرداری بر اساس قانون، بابت پارک حاشیه‌ای عوارض دریافت کند که تقاضا بیش از عرضه باشد و یا ۵۰ درصد پارک حاشیه‌ای برای کاربری غیر مسکونی در نظر گرفته شود گفت: اختیار تأمین معابر که دارای چه درجه‌ای هستند به شورای عالی استان‌ها داده شده است به همین خاطر از علیخانی به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل می‌خواهم که دراین لایحه تعریف درستی از معابر داشته باشد؛ چون که اجرای طرح پارک حاشیه‌ای باید در معابر شریانی درجه یک اعمال شود.

اعضای شورای شهر تهران سرانجام به لایحه تعیین نرخ پارک حاشیه‌ای و نرخ عوارض پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران رأی مثبت دادند که بر همین اساس نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های شهرداری در سال آینده افزایش خواهد یافت.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar