اعتراض نماینده مجلس به پژو و پراید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
اعتراض نماینده مجلس به پژو و پراید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با عنوان این پرسش که تا چه زمان می‌خواهیم از ورود خودرو به ایران جلوگیری کنیم، گفت: این فروش خودرو نیست، ما به زور خودرو را به خورد مردم می‌دهیم.
محمد عزیزی نتیجه جلوگیری از ورود خودروهای باکیفیت خارجی را این دانست که ۲۵ سال پراید و پژو را به همان شکل اولیه به مردم ارائه می‌کنند و امروز می‌خواهند برای همان محصول با فناوری قدیمی هم قیمتها را بالا ببرند، آن‌ها در حالی پیوسته از افزایش قیمت دم می‌زنند که هیچ یک از کیفیت حرفی به میان نمی‌آورد.
وی با خاطرنشان کردن این که خودروسازان از خودروی داخلی حرف می‌زنند، در عین حال از خرید مقدار معدودی لوازم و قطعات وارداتی می گویند تاکید کرد: این چه خودروی ملی است که تولید آن در گروی نظام تعرفه‌ای ارز است.
نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس افزود: همین نشانه‌ها نشان می‌دهد نتوانستیم خودرو را بومی کنیم.
عزیزی با تصریح بر این که زمانی صنعتی در ایران رونق می‌یابد که امکان رقابت در آن وجود داشته باشد گفت: وقتی مرزها را می‌بندیم و نمی‌گذاریم خودرو وارد شود قطعاً رقابتی شکل نمی‌گیرد که به تبع آن، بتوان افزایش کیفیت را از خودروسازان مطالبه کرد.
این نماینده مردم در مجلس گفت: برای این که خودروساز بتواند رقابت کند، باید هر سال ۲۰ درصد تعرفه واردات خودرو را کاهش دهیم تا خودروساز، هر سال تجهیزات (آپشن) و کیفیت خودروهایش را افزایش دهد، ما مخالف تولید داخل نیستیم ولی این گونه تولید با بستن مرزها محقق نمی‌شود.
وی یاد آوری کرد: در همین مورد چندی پیش طرحی دوفوریتی به صحن علنی آمد ولی یک فوریتش تصویب شد تا هر سال ۲۰ درصد تعرفه‌ها کاهش پیدا کند و ظرف ۵-۶ سال کل تعرفه واردات خودرو حذف شود که کمیسیون صنایع همچنان این مساله را پیگیری می‌کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar