افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پر جمعیت

چهارشنبه 21 اسفند 98 ساعت 11:20
افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پر جمعیت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور طی دو روز آتی افزایش می‌یابد، گفت:‌از بعد از ظهر روز جمعه (۲۳ اسفندماه) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

صادق ضیاییان  با اشاره به این‌که طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت و روند افزایش دما حاکم است، اظهار کرد: از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها رو به رو خواهیم شد. در جنوب شرق کشور هم در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر روز جمعه (۲۳ اسفندماه) به همراه ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی بارش باران و در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان و قزوین بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه (۲۴ اسفندماه) سامانه بارشی به کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران گسترش می‌یابد و موجب بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد می‌شود همچنین در ارتفاعات هم بارش برف دور از انتظار نیست.

ضیاییان با ذکر این‌که در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور هم بارش پراکنده خواهیم داشت، اظهارکرد: در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. در لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان و دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان بارش شدت بیشتری دارد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روز یکشنبه (۲۵ اسفندماه) فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب کاهش می‌یابد و به تدریج به مرکز و شرق کشور گسترش می‌یابد و در غرب و جنوب غرب هم فعالیت آن تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در جنوب ایلام، جنوب همدان و مرکزی، استان لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان بارش شدت بیشتری دارد.

ضیاییان در پایان در خصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ اسفندماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۹ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۳ اسفندماه) هم نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و در اواخر وقت ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar