افزایش کیفیت با عدم دخالت دولت در خودروسازی

چهارشنبه 2 شهریور 01 ساعت 13:55
افزایش کیفیت با عدم دخالت دولت در خودروسازی

عزت الله اکبری تالار پشتی با بیان اینکه دولت باید از تصدی‌گری خارج شده و امور مختلف را به بخش خصوصی بسپارد، گفت: با این اقدام دولت بخش خصوصی تقویت شده و افزایش اشتغال و سوددهی را برای کشور به همراه دارد.

او با اشاره به اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی به نفع اقتصاد کشور خواهد بود افزود: دخالت‌ دولت در همه امور مربوط به اقتصاد کشور باعث می‌شود در بسیاری از صنایع رانت و فساد به وجود بیاید و همه بخش‌های کلان را با چالش‌های متعدد مواجه سازد.

او تاکید کرد: اگر در فضای مدیریتی از دانش مدیران لایق و فعالان اقتصادی موفق و شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور استفاده کنیم، در این صورت اهداف و برنامه‌ها در موارد مختلف به سود جامعه پیش خواهد رفت.

او افزود: خوشبختانه ظرفیت کشور به حدی است که ما توانایی تولید هر نوع کالایی را داریم. اگر فضای حوزه تولید رقابتی شده و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های علمی انجام شود این امر محقق خواهد شد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دولت نباید در تمام حوزه‌های صنعتی دخالت کند بلکه کار دولت، حمایت، هدایت و نظارت بر این بخش‌ها است. دولت می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی از بخش‌هایی که پتانسیل بالایی دارند حمایت کند.

او در ادامه اظهار کرد: وقتی دولت در صنایع خودروسازی دخالت نکند می‌توان به بهبود شرایط خوشبین بود. خودروهایی که توسط خودروسازان بخش خصوصی روانه بازار می‌شود کیفیت مناسبتری دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید از ایجاد رانت هم جلوگیری کند، خاطر نشان کرد: دولت باید بین خودروسازهای کشور رقابت ایجاد کند تا مشکل کیفیت محصولات هم برطرف شود.

سنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar