بازار خرید و فروش خودروی دست دوم دچار شوک شده است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
بازار خرید و فروش خودروی دست دوم دچار شوک شده است

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل گفت: هنگامی که کمپانی‌های چینی، هیچ گونه افزایشی در قیمت خودروهای خود اعمال نکردند و حتی با ۲۰ درصد مبلغ به طور پیش فروش، خودرو به متقاضی تحویل می‌دهند بر چه پایه‌ای این سه کمپانی داخلی، قیمت خودروهای چینی خود را این چنین افزایش داده‌اند؟

سعید موتمنی در مورد شرایط خودروهای دست دوم در بازار گفت: به طور طبیعی وقتی قیمت خودروی صفر افزایش می‌یابد در بازار دست دوم هم تأثیر می‌گذارد امروز این بازار هم دچار شوک شده است به صورتی که تقاضا زیاد، اما عرضه وجود ندارد.

وی گفت: کسی که می‌خواهد خودرو خود را تبدیل به احسن کند از این می‌ترسد که با فروش خودرو دیگر نتواند خودروی دیگری تهیه کند.

موتمنی ادامه داد: تفاوت قیمت در این یک هفته به اندازه‌ای بوده که در بازار دست دوم به اندازه دو مدل یا دو سال تاریخ تولید تأثیر داشته است. یعنی اینکه اگر یک خودرو مدل ۹۵ را با ۱۰۰ میلیون تومان هفته پیش می‌شد خرید حال با همین اندازه پول خودرو مدل ۹۳ یا ۹۲ را می‌توان خریداری کرد.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در باب قیمت خودروهای وارداتی گفت: با توجه به اینکه امسال هیچ گونه وارداتی نداشتیم قیمت این خودروها کاملاً پیشنهادی شده است یعنی هر کسی هر قیمتی که می‌خواهد اعلام می‌کند به طور مثال خودرو اسپرتج که سال پیش ۲۷۵ میلیون تومان بود امروز ۴۰۰ میلیون فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت دلار افزایش یافته است و مسکن و طلا هم افزایش قیمت داشته‌اند مردم سرمایه‌های کوچک و متوسط خود را به سمت خودرو خارجی آورده‌اند چون می‌بینند قیمت این نوع خودروها به طور هفتگی افزایش می‌یابد بنابراین برای ارزش افزوده، سرمایه خود را در بخش خودرو خارجی سرمایه گذاری می‌کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل گفت: اگر بخواهیم خلاصه بگویم خودروسازها هم اکنون تصمیم گرفته‌اند قیمت خودرو را در بازار بالا ببرند. وقتی کمپانی‌های چینی، هیچ گونه افزایشی در قیمت خودروهای خود اعمال نکردند و حتی با ۲۰ درصد مبلغ به طور پیش فروش، خودرو به متقاضی تحویل می‌دهند بر چه پایه‌ای این سه شرکت داخلی، قیمت خودروهای چینی خود را این چنین افزایش داده‌اند در صورتی که ما هیچ مشکلی با چین نداریم.

موتمنی در آخر گفت: در آخر افزایش قیمت خودرو موجب می‌شود که بازار به رکود برود و مردم مثل سال‌های پیش با بازار قهر کنند و در نتیجه دود این عمل به چشم دولت خواهد رفت.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar