برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی به تولیدکنندگان خارجی وابسته هستیم

شنبه 7 اردیبهشت 98 ساعت 15:50
برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی به تولیدکنندگان خارجی وابسته هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون تردید تحریم‌ها مانعی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در حوزه استانداردسازی خودرو و سوخت است که با دور زدن تحریم‌ها و استفاده از توان مراکز علمی می‌توان تا اندازه‌ای این مشکل را برطرف کرد.

سید مصطفی میرسلیم در نشست مشترک با رئیس سازمان ملی استاندارد که در کرج برگزار شد گفت: در این نشست شرایط حال حاضر این سازمان و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند بررسی شد.

میرسلیم افزود: چگونگی اجرای استانداردهای گوناگون که از تأکیدات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

وی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی در سازمان ملی استاندارد برای تدوین استانداردها و معیارهای این حوزه در حال انجام است که در نهایت به ارتقای کیفیت خدمات و کالاها منجر می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: برای اجرای قوانین استاندارد تنها اقدامات سازمان کافی نیست و دیگر دستگاه‌ها و مردم هم باید در این زمینه تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رد شدن موضوع استانی شدن انتخابات در مجمع تشخیص گفت: این موضوع سه بار تا کنون رد شده و چون مخالف سیاست‌هاست.

میرسلیم با اشاره به اهمیت شرایط استانداردسازی سوخت و خودروهای تولیدی ابراز کرد: بخش پالایش فعالیت‌های خوبی را برای ارتقای کیفیت سوخت انجام داده است.

وی یادآوری کرد: البته ارتقای کیفیت سوخت مصرفی با تأخیر در حال انجام است به عنوان مثال از سال ۹۰ قرار بود به استاندارد یورو چهار در سوخت برسیم اما این رویه با کندی رو به رو شده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: برای ارتقای استاندارد خودروها هم اقداماتی انجام گرفته اما بهبود کیفیت خودروها بدون ارتقای سوخت نتیجه‌ای نمی‌دهد.

این مسئول ابراز کرد: فعالیت‌هایی برای ارتقای سوخت و خودرو انجام شده اما اینکه تا چه حد این زنجیره موفق عمل کرده نمی‌توان به طور قطعی نظر داد.

وی افزود: نباید فراموش کرد برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی به تولیدکنندگان خارجی وابسته هستیم چون ایجاد بعضی تجهیزات تخصصی در داخل کشور صرفه اقتصادی ندارد.

میرسلیم توضیح داد: بدون شک تحریم‌ها مانعی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در حوزه استانداردسازی خودرو و سوخت است که با دور زدن تحریم‌ها و استفاده از توان مراکز علمی می‌توان تا حدی این مشکل را برطرف کرد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar