بسته حمایتی دولت از صنایع خودروسازی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
بسته حمایتی دولت از صنایع خودروسازی

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته جدید دولت برای حمایت از صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی خبر داد.

بازار خودرو ایران در ماه های اخیر پستی و بلندی های بسیاری را تجربه کرد؛ خروج یک طرفه آمریکا از برجام و به دنبال آن زمزمه ها و احتمال کاهش یا قطع همکاری بعضی شرکای خارجی خودروسازان ایرانی و نیز موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودروهای تولید داخل که کمتر از ۴۵ میلیون تومان قیمت دارند، موجب افزایش قیمت در بازار شد.

نابسامانی قیمت ها در بازار خودروهای خارجی بیشتر بود؛ به ویژه آنکه از بیست و یکم فروردین همزمان با اعلام سیاست های ارزی جدید تا پایان خرداد ماه امسال بیش از ۱۲۰ میلیون یورو به واردات این کالا اختصاص یافت؛ البته از شروع تیرماه دستورالعمل ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی ابلاغ شد.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش از این محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت گفته بود: اگر سطح عمومی قیمت ها افزایش یابد، منطقی است که سقف تسهیلات خودروسازان هم افزوده شود؛ در این خصوص، به شورای پول و اعتبار پیشنهاداتی ارایه و برای کل خودروسازی کشور نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش سقف تسهیلات درخواست شده است.

در همین خصوص، امیرحسین قناتی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در پی حمایت مالی از صنایع خودروسازی و قطعه سازی است.

وی اظهار کرد: در این بسته همه منابع لازم برای حمایت از خودروسازان و قطعه سازان پیش بینی شده و به زودی جزئیات آن منتشر می شود.

قناتی یادآوری کرد: تامین مواد اولیه و ارز مورد نیاز از جمله موارد پیش بینی شده در این بسته حمایتی است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar