بلوکه شدن سرمایه ۱۶۰ هزار نفر در شرکت‌های خودروساز

شنبه 5 مرداد 98 ساعت 14:19
بلوکه شدن سرمایه 160 هزار نفر در شرکت‌های خودروساز

عدم تکمیل خودروهای ناقص موجب شده تا سرمایه ۱۶۰ هزار مشتری که منتظر تحویل خودروهای خود هستند در گروه‌های خودروساز بلوکه شود و از سوی دیگر خبری از بکارگیری سیاستی برای رفع این موضوع از طرف مسئولین نیست.

براساس جدیدترین آمار تا پایان تیرماه امسال حدود ۱۶۰ هزار خودروی ناقص در انبار گروه‌های خودروساز قرار دارد که هنوز خبری از تکمیل و ورود آنها با بازار شنیده نمی‌شود. این در حالی است که نارضایتی مردم از عدم تحویل خودروهای ثبت نامی هر روز افزایش پیدا می‌کند ولی متأسفانه تاکنون هیچ تدبیری برای این موضوع به کار گرفته نشده است.

هم اکنون هنوز خریدارانی که باید خودروهای خود را در سال ۹۷ تحویل می‌گرفتند بلاتکلیف هستند و تنها با وعده گروه‌های خودروهای در تحویل محصولات آنهم در آینده نزدیک مواجه می‌شوند. جالب اینجاست پس از تأخیرهای چندین ماهه خودروسازان به مشتریان اعلام می‌کنند که برای تحویل خودروها باید هزینه بیمه را واریز کنید تا روند تخصیص خودروها انجام شود. مشتری هم برای اینکه خودروی خود را دریافت کند هزینه بیمه را در اسرع وقت به گروه‌های خودروسازی واریز می‌کند ولی با گذشت چند ماه از واریز هنوز خبری از تحویل خودروها نیست.

از سوی دیگر گروه‌های خودروساز مدعی هستند ما روند تولید را انجام می‌دهیم ولی کمبود قطعه عاملی شده تا نتوانیم محصولات را در موعد مقرر تحویل مشتریان دهیم . جالب اینجاست در این کلاف سردرگم که ضرر آن هر روز برای مشتریان بیشتر می‌شود  خودروساز توپ را به زمین قطعه ساز انداخته و آنها هم کمبود نقدینگی و عدم پرداخت تسهیلانت ۱۱ هزار میلیارد تومان را عنوان و‌ می‌گویند ما منابعی برای تولید قطعه نداریم و بانک مرکزی هم با وجود تمام مصوبات تمایلی به ارائه این تسهیلات به قطعه سازان را ندارند و همین عمل عاملی شده تا روند تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها به کندی انجام شود.

در مجموع عدم تکمیل خودروهای ناقص موجب شده تا سرمایه ۱۶۰ هزار مشتری که منتظر تحویل خودروهای خود هستند در گروه‌های خودروساز بلوکه شود و از سوی دیگر هیچ سیاستی هم برای رفع این موضوع از طرف مسئولین  شنیده نمی‌شود و مشتریان همچنان چشم انتظار خودروهای خود هستند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar