بورس کالا بهترین راه برای خصوصی‌ سازی صنعت خودرو

چهارشنبه 9 شهریور 01 ساعت 15:52
بورس کالا بهترین راه برای خصوصی‌ سازی صنعت خودرو

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر عرضه در بورس کالا به عنوان راهکار ایجاد شفافیت، توقف زیان‌دهی و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی تاکید کرد.

کوچکی‌نژاد گفت: با توجه به زیان ۱۱۷ هزار میلیارد تومانی خودروسازان که ناشی‌از سیاست‌های نادرست دولتی است، عرضه محصول‌هایشان در بورس کالا می‌تواند موجب توقف‌زیان‌دهی در این صنعت شود.

وی اظهار کرد: ماحصل دخالت‌های بیش‌از حد دولت و سیاست‌های مبتنی‌بر قیمت‌گذاری دستوری که همچنان بر صنعت خودرو کشور سایه انداخته، زیان ۱۱۷هزار میلیارد تومانی خودروسازان بوده که به یک مسئله بغرنج در کشور و شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده و به تامین رفاه مصرف‌کنندگان نیز نینجامیده است.

کوچکی‌نژاد کشف قیمت واقعی خودرو در بورس کالا را مناسب‌ترین راهکار برای رهایی خودروسازان از سایه دخالت دولت و توقف زیان‌دهی این شرکت‌ها اعلام کرد و افزود: عرضه خودرو در بورس کالا موجب شفافیت، خروج خودروسازان از زیان و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی است.

کالاخبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بورس کالا بهترین راه برای خصوصی‌ سازی صنعت خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مجید
مهمان

اینم ار نماینده مجلس ما
تو شرایط عرضه کم خودرو قیمت ماشین دو برابر کارخانه هستش این به این معنا تیست که قیمت واقیش اینقدره. برای جبران باید تولید افزایش پیدا کنه نه اینکه خودرو ساز بیاد آشغالضو با دو برابر قیمت به خلق ا… بندازه به بهانه بورس