تدوین سند همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه‌های حمل‌ونقل و انرژی

یکشنبه 28 مهر 98 ساعت 11:46
تدوین سند همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه‌های حمل‌ونقل و انرژی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تدوین سند همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه‌های حمل‌ونقل و انرژی، گفت: این برنامه اولویت دو کشور است.

شهرام آدم‌نژاد  اظهار کرد: اخیراً در ادامه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، پانزدهمین دور اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی به ریاست وزرای راه و شهرسازی و امور خارجه ترکمنستان در شهر عشق‌آباد برگزار شد.

وی با یادآوری این‌که این اجلاس پس از چهار سال برگزار و سند پروتکل آن امضا شد،‌ تصریح کرد: برپایی کمیسیون مشترک آنهم در وضعیت کنونی منطقه‌ای و در مناسبات دو جانبه اهمیت بسیار دارد و نقطه عطفی در سطح همکاری‌های دو کشور به شمار می‌رود.

وی با ذکر این‌که وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون در حاشیه اجلاس با معاون رییس ‌جمهور در امور صنعت، ارتباطات و حمل و نقل ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد،‌افزود: از دیگر موفقیت‌ها در جریان اجلاس، برگزاری همایش مشترک تجاری با حضور چندین شرکت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بود که مورد توجه هم واقع شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ روسای مسئول کمیسیون طرف‌ها در اقدامی دیگر، دستور تدوین برنامه زمان‌بندی کاری برای عملیاتی شدن مفاد سند اجلاس را به ویژه در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل و تجاری صادر کردند که نهایتاً تنظیم و تدوین شد.

به گفته آدم‌نژاد، این برنامه اولویت طرف‌ها خواهد بود. به نطر می‌رسد درصورت اجرای آن، مناسبات به مسیر سابق باز خواهد گشت.

وی همچنین گفت: وزیر راه و شهرسازی با شرکت در مراسم روز ملی ترکمنستان، برگزاری کمیسیون، شرکت در نمایشگاه صنعت ترکمنستان در ابتدای ورود، انعطاف با طرف مقابل البته با حفظ و در نظر گرفتن منافع ملی، تمایل به ارتقای همکاری و حسن تفاهم خود را نشان داد.

وی تاکید کرد:‌ برپایی کمیسیون آنهم در شرایط موجود می‌تواند موصوع سفر رییس جمهور ترکمنستان به تهران را هموارتر کند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar