رزرو پارک حاشیه‌ای توسط اپلیکیشن

یکشنبه 13 بهمن 98 ساعت 14:45
رزرو پارک حاشیه‌ای توسط اپلیکیشن

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امکان رزرو پارک حاشیه‌ای توسط اپلیکیشن را به تصویب رساندند.

صبح امروز بررسی جزئیات لایحه پارک حاشیه‌ای روی میز شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و اعضای شورای شهر پیشنهادهای خود را مطرح کردند و زهرا نژاد بهرام با ارائه پیشنهادی گفت: پیشنهاد من این است که امکان رزرو پارک حاشیه‌ای با استفاده از اپلیکیشن به مدت سه ساعت در محدوده‌های شهری امکان پذیر باشد.

وی با ذکر این که شهرداری تهران می‌تواند براساس این پیشنهاد با استارت‌آپ‌های گوناگون وارد مذاکره شود و یک اپلیکیشن برای رزرو پارک حاشیه‌ای ارائه کند، ادامه داد: با این روش می‌توانیم پارک حاشیه‌ای را بهتر مدیریت کنیم و از رفت و آمد مدام خودروها برای پیدا کردن جای پارک‌ کاسته می‌شود.

حجت نظری در واکنش به این پیشنهاد گفت: این که تهمیداتی اندیشیده شود تا فضای پارک حاشیه‌ای از قبل مشخص شود می‌تواند ترافیک را کم کند و حتی شاید پدیده پارک دوبل را هم بتوانیم کنترل کنیم.

محسن هاشمی هم در واکنش به این پیشنهاد گفت: اگر یک شهروند توسط اپلیکیشن جای پارک را رزرو کرد ولی فرد دیگری خودروی خود را در آن محل پارک کرد تکلیف چه می‌شود؟ ممکن است دعوا شود مگر این که المانی طراحی شود که به محض رزرو جای پارک این فضا فریز شود وگرنه آقای امینی مجبور است در کمیسیون حقوقی یک کمیته تشکیل دهد تا دعواهایی که بر سر جای پارک انجام می‌شود را بررسی کند.

نژاد بهرام در واکنش به این سخنان هاشمی گفت: خودروهای دروبین داری که هم اکنون فضای پارک حاشیه‌ای را کنترل می‌کنند ، می‌توانند به طور دیگری طراحی شوند تا خودروهایی که به طور غیر مجاز در محل‌های از پیش رزرو شده توقف کرده‌اند، هم شناسایی شوند.

نهایتاً این پیشنهاد با دریافت اکثریت آرا به تصویب رسید.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar