ترس وزیر صنعت از اعلام قیمت‌های جدید خودرو

چهارشنبه 21 آذر 97 ساعت 01:50
ترس وزیر صنعت از اعلام قیمت‌های جدید خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان جواب شفافی به سرانجام قیمت گذاری خودروهای داخلی نمی‌دهد و در عین حال تاکید دارد که شبه آزادسازی (تعیین قیمت براساس حاشیه بازار)، به کاهش دلالی و تعدیل قیمت خواهد انجامید.

آن طور که رضا رحمانی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه بین وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرده «خودروسازان عرضه خودرو با قیمت پنج درصد پایین‌تر از نرخ بازار را آغاز کرده‌اند و در مرحله بعد هم آنها بار دیگر قیمت‌ها را طبق همین فرمول تعیین می‌کنند.» وی همچنین تاکید کرده که این روند در صورت عرضه مناسب خودرو موجب پایین آمدن قیمت‌ها خواهد شد. وزیر صنعت در آخر باز هم تاکید کرده که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و دیگر دستگاه‌های مربوطه مشغول بررسی کارشناسی در خصوص قیمت جدید خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان هستند.

اگرچه وزیر صنعت همچنان بر قیمت گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیونی توسط سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار تاکید دارد، با این حال تأیید شروع قیمت گذاری خودرو در حاشیه بازار توسط وی و حمایتش از این ماجرا، نشان می‌دهد وزارت صنعت هم به تبعات منفی سرکوب قیمت خودرو واقف و درپی جایگزین کردن راهکارهایی بهتر است. این در حالی است که وزارت صنعت به خاطر بازخوردهای احتمالاً تند افکار عمومی و البته بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، (در خصوص قیمت گذاری خودرو در حاشیه بازار)، فعلاً جسارت اجرایی کردن آنها را ندارد. مسوولان وزارت صنعت هفته‌هاست می‌گویند قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیونی در سازمان حمایت تحت بررسی است، حال آنکه این سازمان از مدت‌ها پیش فهرست قیمت‌های جدید را متناسب با اسناد و مدارک مالی خودروسازان، به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده است. این تناقض‌ها نشان می‌دهد وزارت صنعت با وجود میل به قیمت گذاری در حاشیه بازار، هنوز نتوانسته بر تردید در اجرایی کردن این روش غلبه کند، چون همچنان از بازخوردهای منفی افکار عمومی و مجلسی‌ها می‌هراسد. این وسط، متقاضیان و خودروسازان سرگردان مانده‌اند و نمی‌دانند تکلیف‌شان چیست و وزارت صنعت چه خوابی برای آنها دیده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar