آیا قیمت پراید پس از توقف تولید افزایش خواهد یافت؟

شنبه 11 آبان 98 ساعت 11:27
آیا قیمت پراید پس از توقف تولید افزایش خواهد یافت؟

در حالی که وعده داده شده در طول ماه‌های آینده پراید از خط تولید خارج شود از هم اکنون گمانه زنی در خصوص افزایش یا کاهش قیمت آن شروع شده است.

سرانجام پس از سال‌ها که مسئولان زیادی وعده حذف بعضی از خودرو‌ها را در پی انتقاد مردم، استاندارد و پلیس داده بودند ظاهراً این وعده در حال محقق شدن است و قرار است پراید و پژو ۴۰۵ به زودی از چرخه تولید خارج شوند.

طبق گفته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید پژو ۴۰۵ تا پایان سال و همچنین تولید سه مدل پراید به ترتیب در دی‌ ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد.

همچنین به گفته سلیمانی مدیرعامل سایپا، تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.

طبق اعلام مدیران خودروساز قرار است تیبا، ساینا و کوییک جایگزین پراید شوند و در مقابل توقف خط تولید پژو ۴۰۵، سمند و پژو پارس جایگزین شوند.

ولی با توجه به اقبالی که متقاضیان به پراید با توجه به قیمت خرید و هزینه تعمیر و نگهداری آن نشان داده‌اند در مورد قیمت این خودرو در آینده گمانه زنی‌های زیادی انجام گرفته است.

در این خصوص امیرحسن کاکایی اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت خودرو‌های جایگزین نسبت به پراید بالاتر است اگر تیراژ تولید خودرو‌های جایگزین افزایش یابد می‌توان قیمت آن‌ها را کاهش داد تا جای پراید را پر کنند، ولی با وضعیت کنونی خودروسازان بعید است این کار اتفاق بیفتد.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: با توجه به این وضعیت احتمالاً قیمت پراید مثل دوره‌ای که پیکان از خط تولید خارج شد موقتاً افزایش خواهد یافت.

همچنین سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این خصوص گفت: خودروی که از تولید خارج می‌شود شاید در مقطعی بسیار کم افزایش قیمت یابد، ولی پس از مدتی خریداران به سمت خرید خودرو‌هایی می‌روند که تولید می‌شوند.

وی افزود: با حرکت مردم به سمت خرید خودرو‌های جایگزین طبیعتاً قیمت خودرو‌هایی که از خط تولید خارج شدند به مرور به تعادل می‌رسد.

میزان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar