تسریع در پرداخت تسهیلات شورای پول و اعتبار

سه شنبه 8 بهمن 98 ساعت 11:17
تسریع در پرداخت تسهیلات شورای پول و اعتبار

محبی نژاد با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع تولیدکنندگان، همت برای افزایش عمق ساخت داخل را عامل اصلی گردهمایی سازندگان ایران خودرو دانست و گفت: حضور مدیرعامل ایران خودرو موجب زنده شده اعتماد قطعه سازان شده است و این سرمایه‌ای ارزشمندی است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان در گردهمایی جهادگران عرصه تولید و خودکفایی در محل شرکت ساپکو گفت:‌ ما جهادگران عرصه تولید باید همت کنیم و جایگاه مناسبی که مردم لایق آن هستند را ایجاد کنیم و سیاست گذاران و تصمیم گیران و مسئولان حاکمیتی از این حرکت‌ها حمایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد عدالت نسبی در پرداخت مطالبات قطعه سازان و زنجیره تأمین گفت: به جایی رسیده‌ایم که رکوردهای تولید مهمی شکسته شده و موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم. بهبود شرایط نقدینگی در زنجیره تأمین لمس می‌شود. 

دبیر انجمن  با اشاره به تاکید مدیرعامل ایران خودرو بر ایجاد اتاق شیشه‌ای، تداوم حرکت در مسیر شفافیت را از دستاوردهای ماه‌های اخیر دانست و گفت: تغییرات زیادی را شاهد هستیم. فضایی که مدیرعامل ایران خودرو ایجاد کرده است باید استمرار داشته باشد.

محبی نژاد افزود: افزایش تیراژ تولید در صورت پایداری ارزشمند است. با این که بحران نقدینگی بهبود یافته ولی همچنان پابرجاست. شورای پول و اعتبار تسهیلاتی را تصویب کرد، انجمن‌های استانی یاری و همت کنند تا پرداخت آن تسریع شود.

وی با ذکر این که افزایش تیراژ پایدار نیازمند کاهش مدت پرداخت مطالبات قطعه سازان است گفت: امیدواریم تصمیماتی اتخاذ شود تا  مواد ارزان در اختیار قطعه ساز قرار گیرد تا شاهد کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی باشیم .

محبی نژاد ادامه داد: افزایش تیراژ انجام شده اما با سند چشم انداز ۱۴۰۴ فاصله داریم سرمایه گذاری قطعه سازان طبق این سند انجام شده است. در سه چهار ماه اخیر دوسوم ظرفیت قطعه سازان بلااستفاده بود اما الان نزدیک به نصف این ظرفیت معطل است،‌ پتانسیل خوبی موجود است و باید استفاده شود.

وی در خصوص حضور صنایع دفاع در خودروسازی گفت:‌ باید سیاست‌هایی تدوین شود تا صنایع دفاع در بخش‌هایی وارد شود که بخش خصوصی نیازمند کمک است.

ایکوپرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar