تغییرات لیست محصولات ایران خودرو

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:16
تغییرات لیست محصولات ایران خودرو

در طول چند ماه اخیر هرروز خبرهایی در خصوص قطع همکاری یا خروج کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی از بازار ایران به گوش می‌رسد و تا به حال خروج خودروسازان فرانسوی و کره‌ای هم از کشور قطعی شده است.

اکثر برندهای چینی هنوز به طور رسمی موضع خود را اعلام نکرده‌اند و ژاپنی‌هایی مانند مزدا هم ظاهراً گزینه تعلیق فعالیت‌های خود در ایران را انتخاب کرده‌اند. تاکنون از سرنوشت تولید سوزوکی ویتارا اطلاعاتی در دست نیست ولی اکنون به نظر می‌رسد پرونده عرضه این ژاپنی کهنه کار در بازار ایران هم مختومه شده است. بنابراین با انتشار فهرست قیمتی آبان ماه ایران خودرو علاوه‌بر پژوهای مونتاژی ساخت ایکاپ (پژو ۲۰۰۸ و ۳۰۱)، رنو تندر ۹۰ و سوزوکی گرندویتارا هم قیمت گذاری نشده‌اند و ازاین رو می‌توان حدس زد احتمال همکاری ایران خودرو با رنو و سوزوکی هم در دوران تحریم‌ها به حالت تعلیق در آمده است.

درحالی که قیمت تمام خودروهای یاد شده در طول ماه‌های اخیر در بازار به شدت افزایش یافته و به بیش‌از دو برابر دوران پیش از تحریم‌ها رسیده، به طوری که در حال حاضر سوزوکی گرندویتارا به خودرویی تقریباً ۳۰۰ میلیون تومانی مبدل شده است. قیمت نسخه‌های اتوماتیک رنو تندر ۹۰ از یک صدمیلیون تومان فراتر رفته و پژو ۲۰۰۸ هم که روزگاری به عنوان یک شاسی بلند ۷۵ میلیون تومانی از آن یاد می‌شد، هم اکنون بیش‌از ۲۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود. با این حال ظاهراً تلاش خودروسازان برای اخذ مجوز افزایش قیمت هنوز به‌جایی نرسیده است و ازاین رو قیمت‌های آبان ماه ایران خودرو هم به طور رسمی تغییری نکرده و مثل گذشته براساس قیمت‌هایی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام شده است.

اخبار خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar