تندر ۹۰ خراب نمیشه، ال نود کارکرده یا مدل پایین بخریم یا نه؟

یکشنبه 5 شهریور 02 ساعت 08:29
تندر 90 خراب نمیشه، ال نود کارکرده یا مدل پایین بخریم یا نه؟

تولید تندر ۹۰ از سال ۱۳۸۹ پس از اعمال مجدد تحریم ها متوقف شد و امروزه با یک بررسی سطحی بازار خرید و فروش این خودرو در سایت های مرجع، متوجه خواهید شد که مدل صفر این خودرو را به سختی میتوانید پیدا کنید. از طرفی ال ۹۰ به خراب نشدن، استهلاک پایین و بی دردسر بودن معروف و همیشه یکی از گزینه های اصلی برای خرید یک ماشین خانوادگی کم درسر بوده. از اینرو تصمیم داریم در این قاله بصورت تخصصی به بررسی این بپردازیم که آیا “ال نود مدل پایین یا کار کرده بخریم یا نه”.

ال نود کم کارکرده بخریم یا نه؟

همانطور که گفتیم ال نود به خراب نشدن و بی دردسر بودن معروف است اما هرچقدر هم که یک خودرو کم کارکرد باشد با گذشت زمان و افزایش کارکرد، قطعات مصرفی آن باید تعویض گردد، از اینرو اگر شما اقدام به خرید تندر نود کارکرده کنید، توجه داشته باشید که لوازم مصرفی ال ۹۰ را در آینده نه چندان دور باید تعویض نمایید.
به عنوان مثال از قطعات مصرفی که نیاز به تعویض دارند باید به تسمه تایم ال نود (که به گفته متخصصین یدک یار در این خودرو بصورت کیت و به همراه بلبرینگ تعویض میشود)، تسمه دینام، شمع ال ۹۰، جلو بندی، لنت های ترمز، دیسک و صفحه ال نود و ... که قطعات مصرفی هستند اشاره کرد. خرید و تعویض این قطعات از اولین هزینه هایی است که با خرید تندر نود کارکرده به شما تحمیل میشود.

نکته بسیار مهمی که دارندگان تندر ۹۰ در فروم ها و گروه های خود به آن اشاره میکنند این است که هرچند این خودرو بسیار کم استهلاک است، خرابی پایینی دارد و یک خودرو اقتصادی محسوب میشود اما قیمت لوازم یدکی ال نود در مقایسه با رقیبان خود مثل پژو ۲۰۷، دنا و ... بسیار زیاد است! ما با رجوع به بخش تخصصی لوازم یدکی ال نود در یدک یار (که برند های مختلف تمامی قطعات ال نود را عرضه میکند) و مقایسه قیمت قطعات این خودرو با رقبای خود این موضوع را بررسی کردیم و باید گفت، بالا بودن قیمت لوازم یدکی اورجینال ال نود در مقایسه با قطعات سایر خودرو ها کاملا درست است. لذا مهم ترین نکته ای که برای خرید تندر ۹۰ کارکرده باید به آن توجه نمود موضوع قیمت لوازم یدکی و هزینه سرویس و تعمیرات آن است.

بصورت کلی باید گفت پس از اشراف به اینکه قیمت قطعات ال نود و مقایسه آنها با سایر خودرو های هم رده خود، خرید ال نود با کارکرد کمتر از ۶۰ هزار کیلومتر منطقی بنظر میرسد.

ال نود مدل پایین بخریم؟

ال نود مدل پایین بخریم؟

برای خرید ال نود مدل پایین باید گفت هرچند که این خودرو به کم استهلاک بودن معروف است اما با اینحال ال نود مدل پایین یعنی خودرویی با کارکرد بالا، و هر خودرویی با کارکرد بالا هرچقدر که استهلاک کمی داشته باشد اما به مرور زمان قطعات آن نیاز به سرویس های دوره ای، تعویض و یا تعمیر دارد. به عبارت دیگر اگر شما تندر نود مدل پایین بخرید علاوه بر هزینه قطعات مصرفی باید مشکلات و خرابی های آن را نیز تعمیر نمایید.

به عنوان مثال قطعاتی از جمله کمک فنر ال نود، دینام ال نود، جلو بندی ال ۹۰، رادیاتور ال نود، قطعات موتور مثل رینگ پیستون، واشر سرسیلند ال ۹۰، کویل و ... قطعاتی هستند که به مرور زمان نیاز به تعویض خواهند داشت و با خرید ال نود مدل پایین در آینده نه چندان دور باید اقدام به تعویض آنها نمایید.

اگر با مراجعه به بخش فروش لوازم یدکی ال نود در فروشگاه یدک یار قیمت این قطعات را با رقبای این خودرو مقایسه کنید مشاهده خواهید کرد که برخی از این لوازم در مقایسه با خودرو های رقیب حتی بیشتر از دو برابر قیمت دارند! (این مقایسه با برند های اورجینال صورت گرفته) از اینرو باید گفت که نگهداری ال نود مدل پایین هزینه ای بیشتر از یک خودرو اقتصادی برای شما خواهد داشت.

البته ناگفته نماند که طبق گفته دارندگان این خودرو و تعمیرکاران خبره ال نود و اگر هنگام خرید لوازم یدکی قطعه با کیفیت، اصل و اورجینال را تهیه کنید، آن قطعه تا مدت ها خراب نخواهد شد.

در آخر ال نود کارکرده یا مدل پایین بخریم یا نه؟

اگر قصد خرید ال نود کارکرده یا مدل پایین را دارید بصورت کلی باید گفت هرچند این خودرو کم استهلاک و کم خرابی است اما در کیلومتر های بالا نیاز به تعمیر و تعویض قطعات مختلف را خواهد داشت و شما باید خود را آماده هزینه های لوازم یدکی و اجرت های بالاتر از رنج قیمت این خودرو باشید.

معایب تندر ۹۰

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar